Normaali aihe Harman Kardon 330B kunnostusta (Luettu 622 kertaa)
OH2DD
God Member
Poissa

Dimi

Harman Kardon 330B kunnostusta
12.05.2021 klo 18:46:15
Tulosta viesti  
Minulla on Harman Kardon 330B viritinvahvistin, josta nyt on pari lamppua pimeänä, radio ei soita stereona kunnolla vaan toinen 'kanava' on hyvin hiljainen, joten joutuu soittamaan monona, jolloin soittaa molemmista kaiuttimista yhtä lujaa. Tuohon löytyy konkkasarja ebaystä, mutta on melko suolaisella hinnalla 175 usd + rahdit päälle https://www.ebay.com/itm/154416181818?hash=item23f3ebf23a:g:~~sAAOSwTkhgeJe-. Lisäksi kaikkien konkkien vaihtaminen on aika iso operaatio, sillä niitä konkkia on vähän siellä sun täällä eri korteilla. Onko joku huoltanut tälläistä ja osaisiko sanoa että mistä lähteä liikkeelle. Mitkä on ne todennäköisimmät vikakohdat/konkat joita lähteä ensimmäisenä tarkastelemaan?

ElektroTanyan Service manual
https://elektrotanya.com/harman_kardon_330b_sm.pdf/download.html

Sivun alkuun
IP kirjattu

LowTech
Senior Member
Poissa

Sijainti: JKL
Re: Harman Kardon 330B kunnostusta
Vastaus #1 - 12.05.2021 klo 20:04:26
Tulosta viesti  
Omistin aikoinaan tuollaisen laitteen. Muistaakseni vaihdoin jonkun lampun, mutta mielikuvaa vaihdosta ja lampputyypistä ei ole. Ilmeisesti oli jokin yleisesti saatavilla oleva malli.

Tuohon eBayn konkkasarjan hintaan voin kommentoida ainoastaan: käsittämätön. Lähtisin ensin kytkimien ja potikoiden peruspuhdistuksella liikkeelle ja sitten voi jatkaa komponenttien vaihdolla. Konkat ostaisin ihan normaalista komponenttiliikkeestä, jolloin peruselkot maksavat sen jokusen kymmenen senttiä kappale.

Olen harmitellut, että annoin omani vaihdossa. Siitäkin huolimatta, että sain sillä osittain maksettua Golden Tube Audion single-ended -päätteen.

Olen erityisesti kiinnostunut vuoden 1972 hifilaitteista. Jos ylimääräisenä lojuu jotain kivaa niin saa tarjota (myös viallista eli edullista).
Sivun alkuun

IP kirjattu

VjpA
God Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Vantaa
Vastaus #2 - 12.05.2021 klo 21:38:15
Tulosta viesti  
Jos etu- ja päätevahvistin toimii muista laitteista syötettynä, niin vikaa voi olla stereodekoderissa.
Juotos viat ja huonot kontakti liittimissä sekä tippatantaalikonkat tulee ekana mieleen. Koko konkkaremppaa ei mun mielestä kannata heti tehdä tuossa aparaatissa.

t. // Jukka
Sivun alkuun

IP kirjattu

hifiradio58
Senior Member
Poissa

SRHS

Vastaus #3 - 13.06.2021 klo 19:00:41
Tulosta viesti  
LowTech kirjoitti 12.05.2021 klo 20:04:26:
Omistin aikoinaan tuollaisen laitteen. Muistaakseni vaihdoin jonkun lampun, mutta mielikuvaa vaihdosta ja lampputyypistä ei ole. Ilmeisesti oli jokin yleisesti saatavilla oleva malli.

Tuohon eBayn konkkasarjan hintaan voin kommentoida ainoastaan: käsittämätön. Lähtisin ensin kytkimien ja potikoiden peruspuhdistuksella liikkeelle ja sitten voi jatkaa komponenttien vaihdolla. Konkat ostaisin ihan normaalista komponenttiliikkeestä, jolloin peruselkot maksavat sen jokusen kymmenen senttiä kappale.

Olen harmitellut, että annoin omani vaihdossa. Siitäkin huolimatta, että sain sillä osittain maksettua Golden Tube Audion single-ended -päätteen.

HK 330 on ihan pätevä laite ääneltään, klassista hifiä.
Olen niitä huoltanut useita vuosien varrella, ihan 20 sentin peruselkoja ei tähän kannata laittaa, toisaalta mitään "gold-plated high end" hömppään ei kannata sortua.
Elna, Nichicon, Panasonic mm. on hyviä ja luotettavia merkkejä..
Kannattaa katsoa mallia vanhoista mitä ovat arvoiltaan.
Lamput ovat 8V 250-300 mA sulakelamppuja koko n. jenkkilasisulake eli 6x32mm
Ja tosiaan Elektrotanyalta löytyy skemat.

Sivun alkuun

IP kirjattu