Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2]  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) RF- signal generator (Luettu 2016 kertaa)
Urkki
Full Member
Poissa

Pitkänlinjan radioharrastaja

Re: RF- signal generator
Vastaus #15 - 24.04.2021 klo 11:24:06
Tulosta viesti  
Minulla on tuosta vanhempi versio FY6600 60MHz ja olen sitä mieltä että kyllä se on hintansa väärti. Sweeppi löytyy, AM, FM jne. Ja tuo harmoonisten käyttökin on jo kokeiltu ja toimii. Taajuusnäyttökin tuntuu olevan samaa mieltä radioiden kanssa. Erinomainen hinta-laatu suhde. Ei kannata leikkiä irtokorttien kanssa kun saa harrastajalle riittäviä kunnon laitteita pikkurahalla.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Raimo Sjöberg
God Member
Poissa

SRHS #313

Sijainti: Espoo
Vastaus #16 - 24.04.2021 klo 12:20:22
Tulosta viesti  
深圳市越泽辉科技有限公司 = Shenzhen Yuezehui Technology Co., Ltd.

Minulle toimitettiin kiinanpaketti viimeksi Belgiasta.

Rami - OH1AYG / OH2AUS
Sivun alkuun
IP kirjattu

RJL
God Member
Poissa

SRHS 612

Vastaus #17 - 03.05.2021 klo 11:28:32
Tulosta viesti  
Generaattori tuli tänään Saksasta. Ensivaikutelmana näyttö on hinnan mukainen, eli pieni. Pitäis olla paremmat silmälasit. Mitään painettua manuaalia ei mukana tullut, pitää tyytyä netti-pdf:ään.

Reijo Liljedahl - SRHS 612 - OH3AVA - SDXL 8092
Sivun alkuun

IP kirjattu

Maja
God Member
Poissa

SRHS 478

Sijainti: Lounais-Suomi
Vastaus #18 - 03.05.2021 klo 12:02:48
Tulosta viesti  
Onkohan se niin että näiden genisten hintataso on enemmän kiinni näytön koosta kuin itse
itse geniksen muusta tekniikasta? Olen harmitellut itsekin tuota minimalismia ja pitääkö
siihen näyttöön välttämättä ympätä kaikki mahdollinen koska skooppikin kursoreineen
on yleensä käytössä mittausten yhteydessä.

Markku  Surullinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

plamminen
God Member
Poissa

SRHS: 610

Sijainti: Loviisa
Vastaus #19 - 06.06.2021 klo 18:39:55
Tulosta viesti  
RJL kirjoitti 03.05.2021 klo 11:28:32:
Generaattori tuli tänään Saksasta. Ensivaikutelmana näyttö on hinnan mukainen, eli pieni. Pitäis olla paremmat silmälasit. Mitään painettua manuaalia ei mukana tullut, pitää tyytyä netti-pdf:ään.

Oletko Reijo jo kokeillut laitetta. Jos olet kerrotko miltä tuntuu.

Pentti Lamminen
Sivun alkuun

IP kirjattu

RJL
God Member
Poissa

SRHS 612

Vastaus #20 - 07.06.2021 klo 09:14:07
Tulosta viesti  
Tositoimiin ei laite vielä ole päässyt. Vaimennin 1:1000 on vielä tekemättä, sillä saisi millivoltit muutettua mikrovolteiksi, suoraan laitteesta ei saa kuin 100 uV minimissään. Netistä imuroitu käyttöohje on huono, mutta laitteen toiminta on aika suoraviivaista, joten kyllä tämän kanssa pärjää. Sweeppi on tehtävä vähän kiertotietä, kun laitteesta ei saa ulos suoraan synkkapulssia, mutta tässä on VCO jonka saa seuraamaan kakkoskanavan ramppisignaalia, ja samalla signaalilla saa ohjattua skooppia.

Suurin moite kohdistuu näyttöön, pienellä näytöllä on kymmenen riviä, ja esim. taajuus näytetään yhtä pienellä tekstillä kuin muutkin asiat. Jos tätä käyttäisi täyspäiväisesti, menisi hermot, mutta harrastuskäytössä menettelee. Tosin laitteen saa liitettyä tietokoneeseen, käyttöliittymä näyttää paljon selvemmältä siellä, mutta sitä en ole kokeillutkaan vielä.

Puutteistaan huolimatta laite näyttäisi harrastelukäytössä tekevän hommansa, sillä pystyy korvaamaan sekä funktiogeneraattorin, että perinteisen signaaligeneraattorin. Näin ainakin uskon täällä käyvän, kunhan aktiivikausi radiohommissa taas alkaa.

Reijo Liljedahl - SRHS 612 - OH3AVA - SDXL 8092
Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 
Lähetä aiheTulosta