Olen Kiinasta tilaillut aika monta kertaa, varmaan yli 100 kertaa. Yhden myyjän kanssa oli ongelmia, kun lähetys ei tullut niin tein valituksen Ebayn kautta, vastasivat että voivat lähettää uudestaan vasta jos poistan valituksen Ebaysta, tein sen ja sain sitten seurantakoodin, josta seurasin sen matkaa euroopan lennolle, perille ei kuitenkaan tullut. No en sitten enään voinut uudelleen valittaa Ebayssä koska tilauksen tiedot oli sieltä poistettu. Lähettelin sähköposteja, joihin vastasivat aina jotain lupausta asian käsittelystä, vajaan vuoden jälkeen eivät enään ole vastanneet viesteihin lainkaan. Jäi siitä Ebaylle erikseen valittamatta kun kyseistä tilausta ei siellä enään näkynyt.
Kyseisellä myyjällä on kuitenkin normaalit kohtalaisen hyvät arvostelut, tosin huonojakin joukossa. Mutta minä en voinut arvostelua antaa, koska tilaus oli poistettu. Näin myyjä välttää huonoja arvosteluja.
Kyseessä oli looppiantenni myyjältä industrialmechanical, edelleen myynnissä:
https://www.ebay.com/itm/SLP-30-Loop-Antenna-Active-Receiving-Antenna-100kHz-30M...Epäilen että eivät koskaan lähettäneet, ainoastaan jonkun toisen lähetyksen seurantakoodin, koodi toimi vain lähetyksen liikkuessa kiinan alueella.
Olen nyt huomannut myös että moni Kiinasta tilattu on postitettu Saksasta, tai ainakin näyttää tulleen sitä kautta. Johtuneeko tuo sitten itse toimittajista, vai onko Kiinan postilla joku yhteistyö saksalaisten kanssa? Yleensä osoitetarroja on liimattu päälekkäin.
Mitenkähän jatkossa Saksan kautta tulleilla, pitääkö täällä vielä tullata?