Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4  Lähetä aiheTulosta
Erittäin kuuma aihe (Enemmän kuin 25 vastausta) Posti kiinasta (Luettu 4988 kertaa)
hifiradio58
Senior Member
Poissa

SRHS

Re: Posti kiinasta
Vastaus #15 - 11.03.2021 klo 09:42:24
Tulosta viesti  
OH5YW kirjoitti 11.03.2021 klo 08:23:26:
Tilasin Kiinasta 24.6.2020 hyttyskarkottimeen myrkkytyynyjä. Melko pian sain seurantakoodin joka kertoi, että paketti on Kiinasta lähtenyt. Kohdemaahan eli Suomeen paketti oli tullut 1.8. Sitten ei tapahtunutkaan pitkään aikaan mitään, kunnes marraskuun alussa tuli postista lappu, että tällä seurantanumerolla on paketti saapunut. Kävin sen noutamassa, aika iso paketti. Seurantanumero oli oikea ja myös osoitetiedot paketin päällä. Kotona kun paketin aukaisin, paljastui sieltä 4K kameradrone.... hinnaltaan sivuston mukaan 70€ ja ne myrkkytyynyt maksoin 3€. No enpä valittanut myyjäliikkeeseen Hymiö
Eikä tässä vielä kaikki, 17.2 saapui taas postipaketti, jossa nuo myrkkytyynyt olivat. SIinä oli sama seurantanumero ja osoitetiedot kuin dronepaketissakin...
No nyt minulla on 50kpl myrkkytyynyjä ja kameradrone Hymiö

Onneksi olkoon!
Itse olen kaksi kertaa samalta myyjältä eri pussukassa saanut vain mittajohdot.
Näissäkin sama "lähetystunnus" molemmissa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Risto_H
Full Member
Poissa

SRHS

Vastaus #16 - 11.03.2021 klo 11:17:20
Tulosta viesti  
Olen Kiinasta tilaillut aika monta kertaa, varmaan yli 100 kertaa. Yhden myyjän kanssa oli ongelmia, kun lähetys ei tullut niin tein valituksen Ebayn kautta, vastasivat että voivat lähettää uudestaan vasta jos poistan valituksen Ebaysta, tein sen ja sain sitten seurantakoodin, josta seurasin sen matkaa euroopan lennolle, perille ei kuitenkaan tullut. No en sitten enään voinut uudelleen valittaa Ebayssä koska tilauksen tiedot oli sieltä poistettu. Lähettelin sähköposteja, joihin vastasivat aina jotain lupausta asian käsittelystä, vajaan vuoden jälkeen eivät enään ole vastanneet viesteihin lainkaan. Jäi siitä Ebaylle erikseen valittamatta kun kyseistä tilausta ei siellä enään näkynyt.
Kyseisellä myyjällä on kuitenkin normaalit kohtalaisen hyvät arvostelut, tosin huonojakin joukossa. Mutta minä en voinut arvostelua antaa, koska tilaus oli poistettu. Näin myyjä välttää huonoja arvosteluja.
Kyseessä oli looppiantenni myyjältä industrialmechanical, edelleen myynnissä: https://www.ebay.com/itm/SLP-30-Loop-Antenna-Active-Receiving-Antenna-100kHz-30M...

Epäilen että eivät koskaan lähettäneet, ainoastaan jonkun toisen lähetyksen seurantakoodin, koodi toimi vain lähetyksen liikkuessa kiinan alueella.

Olen nyt huomannut myös että moni Kiinasta tilattu on postitettu Saksasta, tai ainakin näyttää tulleen sitä kautta. Johtuneeko tuo sitten itse toimittajista, vai onko Kiinan postilla joku yhteistyö saksalaisten kanssa? Yleensä osoitetarroja on liimattu päälekkäin.
Mitenkähän jatkossa Saksan kautta tulleilla, pitääkö täällä vielä tullata?
« Viimeksi muokattu: 11.03.2021 klo 14:08:40 Kirjoittaja Risto_H »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

werho
Junior Member
**
Poissa

Vastaus #17 - 11.03.2021 klo 11:42:25
Tulosta viesti  
Jos kerta EU-alueelta tulossa, niin ei tarvi maksaa mitään ylimääräistä tullia.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Risto_H
Full Member
Poissa

SRHS

Vastaus #18 - 11.03.2021 klo 13:28:31
Tulosta viesti  
werho kirjoitti 11.03.2021 klo 11:42:25:
Jos kerta EU-alueelta tulossa, niin ei tarvi maksaa mitään ylimääräistä tullia.

Onko se koko EU alueella niin että pienistäkin Kiinasta tulevista pitää jatkossa maksaa tullit ja ALV:t?
Vai olisiko niin että Saksaan saa tuoda Kiinasta ilman maksuja noita pienlähetyksiä?

Monessa Kiinan-pussukassa on ollut päällä viivakoodi-tarra, jossa myös osoite: PREPAID, Germany, Postfach 2007, 36243 Niederaula. Ainakaan vielä minulta ei ole jäänyt mitään pientavaraa tullin haaviin.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2021 klo 14:05:38 Kirjoittaja Risto_H »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

Maja
God Member
Poissa

SRHS 478

Sijainti: Lounais-Suomi
Vastaus #19 - 31.05.2021 klo 14:18:47
Tulosta viesti  
Kuten arvelinkin, kaukoidän kauppaan nähtävästi tulee ennelta arvaamattomia riskejä,
koska emme voi tietää tuleeko tavara poikkeuksetta euroopan varastoista?

https://www.is.fi/digitoday/art-2000008014523.html

Markku  Epävarma

Sivun alkuun

IP kirjattu

Raimo Sjöberg
God Member
Poissa

SRHS #313

Sijainti: Espoo
Vastaus #20 - 31.05.2021 klo 15:24:51
Tulosta viesti  
Minä tilasin AliExpressin kautta tavaraa 27.2.2021, ei ole vieläkään saapunut. Selvitin asiaa ja ilmeni, että lähetys makaa Postin terminaalissa tullausviiveiden takia. Ostokseni arvo on rahteineen 3,35€, joten ei voi kuin ihmetellä.

UK:n tavaran toimitus on nyt kestänyt n. kuukauden TNT:n kuljettamana, eilen sain tullausilmoituksen ja tein tullauksen postin sivulla, maksut 0€. Koskahan tämä toimitus saavuttaa minut?

Rami - OH1AYG / OH2AUS
Sivun alkuun
IP kirjattu

Risto_H
Full Member
Poissa

SRHS

Vastaus #21 - 15.06.2021 klo 13:51:48
Tulosta viesti  
Luin Taloustaito lehdestä että on suunnitelma, jossa verkkokaupat, kuten Ebay ja Alibaba, voivat rekisteröityä EU:n uuteen arvonlisäverojärjestelmään. Silloin ne maksaisivat asiakkaidensa puolesta alvit EU:hun jo siinä vaiheessa, kun kuluttaja ostaa tuotetta ulkomaisesta verkkokaupasta.

Voisihan tuo helpottaa hieman jos sitten tulevat suoraan perille pysähtymättä tulliin.
Mitenkähän niissä tapauksissa joissa on ollut viallinen tai kadonnut tuote, jääkö maksetut alvit ostajan vahingoksi? Joskushan on saanut rahat takaisin, mutta saisiko alvin?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Raimo Sjöberg
God Member
Poissa

SRHS #313

Sijainti: Espoo
Vastaus #22 - 15.06.2021 klo 21:00:31
Tulosta viesti  
Olin tänään yhteydessä Postiin. Eivät tienneet lähetyksestä mitään. 3 kuukautta ollut kateissa, tuskin enää tuleekaan. Vastedes valitsen kalliimman toimitustavan, johon sisältyy muukin seuranta kuin kiinalaisten oma.

En taida viitsiä runsaan 3 euron takia alkaa reklamoida asiasta AliExpressille tai Klarnalle. Ehkä tämä on mennyt jonkun työntekijän "luontaisetuhin"?

Rami - OH1AYG / OH2AUS
Sivun alkuun
IP kirjattu

apaija
Full Member
Paikalla

SRHS

Sijainti: Loimaa
Vastaus #23 - 16.06.2021 klo 05:56:26
Tulosta viesti  
Raimo Sjöberg kirjoitti 15.06.2021 klo 21:00:31:
Olin tänään yhteydessä Postiin. Eivät tienneet lähetyksestä mitään. 3 kuukautta ollut kateissa, tuskin enää tuleekaan. Vastedes valitsen kalliimman toimitustavan, johon sisältyy muukin seuranta kuin kiinalaisten oma.

En taida viitsiä runsaan 3 euron takia alkaa reklamoida asiasta AliExpressille tai Klarnalle. Ehkä tämä on mennyt jonkun työntekijän "luontaisetuhin"?

Lähetyksesi on luultavasti Egyptissä takavarikoituna osana Ever Given konttialuksen meripelastus kiistaa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Risto_H
Full Member
Poissa

SRHS

Vastaus #24 - 07.07.2021 klo 12:10:16
Tulosta viesti  
Tein tänään koetilauksen kiinalaiselta Ebay kauppiaalta. VAT veloitettiin automaattisesti. Saa nähdä tuleeko sitten tullin ohi suomessa? Veloittaako posti vielä jotain käsittelymaksua?
"Starting 1 July 2021, eBay will be required to collect VAT on certain orders delivered to EU addresses."

Risto_H kirjoitti 15.06.2021 klo 13:51:48:
Luin Taloustaito lehdestä että on suunnitelma, jossa verkkokaupat, kuten Ebay ja Alibaba, voivat rekisteröityä EU:n uuteen arvonlisäverojärjestelmään. Silloin ne maksaisivat asiakkaidensa puolesta alvit EU:hun jo siinä vaiheessa, kun kuluttaja ostaa tuotetta ulkomaisesta verkkokaupasta.

Voisihan tuo helpottaa hieman jos sitten tulevat suoraan perille pysähtymättä tulliin.
Mitenkähän niissä tapauksissa joissa on ollut viallinen tai kadonnut tuote, jääkö maksetut alvit ostajan vahingoksi? Joskushan on saanut rahat takaisin, mutta saisiko alvin?

Sivun alkuun

IP kirjattu

artosalo
God Member
Poissa

Sijainti: Perniö                
Vastaus #25 - 07.07.2021 klo 13:38:13
Tulosta viesti  
Tuota voisi ihan kysyä Tullista.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Maja
God Member
Poissa

SRHS 478

Sijainti: Lounais-Suomi
Vastaus #26 - 07.07.2021 klo 19:04:00
Tulosta viesti  
Ainakaan vakuutukset eivät kata alv:n osuutta, tämän olen oppinut ns. kantapään kautta jo kauan sitten?

Markku  Surullinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

K-Taipale
YaBB Newbies
*
Poissa

Vastaus #27 - 12.07.2021 klo 22:42:02
Tulosta viesti  
Tilasin viime perjantaina 2/7 Aliexpressiltä mittajohdot 3,21€ lähetyskuluineen + ALV. 0.77€ euroa jonka tilausrobotti lisäsi automaattisesti ja verkkokauppa tilittää sen suoraan suomen valtiolle. Paketin toimittaa posti perille eikä sinun tarvi tehdä mitään tullausta vaan posti hoitaa tarvittavat toimenpiteet silloin kun verkkokauppa perii alvin.

Jos tavaran hinta on yli 150€ pitää tehdä erillinen tullaus ja maksaa lisäksi tulli.

mittajohdot.jpg ( 463 KB | 14 latausta )
mittajohdot.jpg

Terveisin, Kalle T
Sivun alkuun

IP kirjattu

Risto_H
Full Member
Poissa

SRHS

Vastaus #28 - 13.07.2021 klo 08:55:46
Tulosta viesti  
K-Taipale kirjoitti 12.07.2021 klo 22:42:02:

Jos tavaran hinta on yli 150€ pitää tehdä erillinen tullaus ja maksaa lisäksi tulli.
Jos tulee postin kautta, niin posti perii lisäksi vielä tullattavista käsittelymaksun 2,90€.
Alle 150€ paketeissa on mahdollista tehdä digitaalinen tullaus ennen sen saapumista maahan, jolloin postin käsittelymaksu 0,90€. Olen vain jo kokenut että Posti ei lähettänyt mitään ilmoitusta ennen maahan saapumista, joten jouduin maksamaan 2,90€.
Hoidin tullauksen ja maksoin kaikki maksut viimeviikon maanantaina, pussukka ei ole vieläkään tullut, joten kyllä siellä varmaan pientä ruuhkaa on vaikka toisin väitetään.
Edit 15.7. Tänään pussukka tuli perille, 10 päivää kesti tuoda tullista perille.

Luultavasti postin käsittelymaksua ei tarvitse maksaa jos verkkokauppa on hoitanut ALV:n, tuo on vielä kokematta.

https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/tuontitullaus
« Viimeksi muokattu: 15.07.2021 klo 10:27:35 Kirjoittaja Risto_H »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

Risto_H
Full Member
Poissa

SRHS

Vastaus #29 - 15.07.2021 klo 08:56:25
Tulosta viesti  
Tilasin kiinalaiselta Ebay kauppiaalta tavaran, ja arvolisävero perittiin oston yhteydessä. Tuli Fedexíltä tekstiviesti että paketti on tulossa ja pitää tullata, ja he voivat hoitaa sen maksua vastaan, tai voi tullata itse tullin sivuilla sen saavuttua maahan. 
Kirjoitin sinne että vero on jo peritty Ebayn toimesta, ja että pitääkö vielä tullata, eivät vielä ole vastanneet.

Onkohan ongelma se, että paketin tulosta kertova ennakkotieto ei kerro onko ALV maksettu? Saa nähdä tuleeko postin kanssa käymään samoin?

edit. Postin kautta tulevissa, joista vero peritty oston yhteydessä, ei käsittääkseni tarvitse itse tehdä mitään, vaan posti hoitaa tulli-ilmoituksen hintaan 0 €. 
Minun mielestä tullaus on turha näissä alle 150€ paketeissa joista vero jo peritty. Näyttää olevan vain ilmoitusluontoinen asia, jonka voisi liittää tuohon veron tilittämiseen.

Saa nyt nähdä ottaako Fedex maksun tullauksesta, vaikka posti ei ota. No jätin nyt kuitenkin tarttumatta tuohon Fedexin tullaustarjoukseen, odotan paketin saapumista maahan, ja hoidan tullauksen Tullin sivuilla jos tarpeen.

Edit. 20.7. Nyt Fedex toi paketin kotiovelle, ei minun tarvinnut tehdä mitään. Eli tullausilmoitus hoidettu Fedexin toimesta ilmaiseksi. Eivät vastanneet kyselyyni mitään.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2021 klo 10:17:32 Kirjoittaja Risto_H »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 
Lähetä aiheTulosta