Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) Netin keskustelupalstoista (Luettu 1847 kertaa)
Maja
God Member
Poissa

SRHS 478

Sijainti: Lounais-Suomi
Netin keskustelupalstoista
04.02.2021 klo 12:01:09
Tulosta viesti  
Tuolla toisaalla oli jo hiukan alustusta tästä...

Näitä radioihin liittyviä keskustelupalstoja on yllättävän paljon netin syövereissä, mutta olen
toistaiseksi viihtynyt tällä foorumilla jo yli kymmenenvuotta. Olen havainnut että vuodesta 2015
keskusteluihin osallistuva ryhmä on kutistunut huomattavasti? Tuskin he lopettaneet ovat vaan
siirtyneet jo toisaalla mainittuihin Facebookin ym. ryhmiin? Mietin vaan onko tässä foorumissa
jokin ongelma mikä on saanut aikaan tämän suuntauksen? Voisiko syy olla tämän foorumin linja,
joka on aika virallinen ja tavallaan tarkkaan rajattu tietyissä asioissa? Niin tai näin, tulevaisuus
ei näytä hyvältä tämän foorumin tulevaisuutta ajatellen.

Markku  Epävarma

Sivun alkuun

IP kirjattu

OH2FBX
God Member
Poissa

Sijainti: Hanko
Re: Netin keskustelupalstoista
Vastaus #1 - 04.02.2021 klo 12:51:34
Tulosta viesti  
Minä olen varsin tyytyväinen tämän palstan antiin. Esim. lähes kaikkiin alaa koskeviin kysymyksiin tulee positiivinen / hyvä vastaus / neuvo.

73 de Ilmari / 2FBX

Ilmari Nikander
Sivun alkuun

IP kirjattu

OH2EO
God Member
Poissa

SRHS

Vastaus #2 - 04.02.2021 klo 13:25:01
Tulosta viesti  
Olen Ilmarin kanssa samaa mieltä. Palstan pysyminen pääosin asialinjalla on minusta vain hyvä. Politiikka- huuumori- ym. aiheille löytyy netistä riittävästi keskustelupalstoja. Ei silti ollla ryppyotsaisia, vaikka nuo rypyt tahtovatkin huolestuttavasti lisääntyä ☺

Timo OH2EO

Sivun alkuun

IP kirjattu

OH8UBJ
Senior Member
Poissa

Vastaus #3 - 04.02.2021 klo 19:13:43
Tulosta viesti  
Kirjauduin Ruotsin suurimmalle CB/LA- radioaiheiselle nettisivulle tarkoituksenani prepata ruotsintaitojani...

Vain huomatakseni, että viimeisimmät postaukset ovat 3 vuotta vanhoja...

Kirjauduin erään suomalaisen radiokerhon sivuille ja kommentoin erään esittelemää sähkötysavainta.
Olen odottanut vastausta 2 vuotta...

Vielä 3 vuotta sitten erään toisen radiokerhon sivut olivat aika aktiiviset, mutta kovin on hiljaista nykyään.
Yritin pitää monologia sähkötyksestä, mutta kyllästyin.

Sama koskee paria muutakin minulle tärkeää harrastetta, keskustelu on hajaantunut whatsapp- ja facebook- ryhmiin.

Naamakirjaan en kuulu, enkä liity.
Muutamaan radioaiheiseen whatsapp- ryhmään kuulun.
Niihin porukka postaa lähinnä kaikkea hupivideota ja muuta radioihin liittymätöntä.

Noihin sivuihin verrattuna tämä foorumi on aivan erinomaisen aktiivinen.

Jos täällä on aktiivisuus laskenut, se on vain osa yleistä trendiä, eikä sitä auteta löysäämällä moderointia tai tuomalla mukaan foorumin aihepiiriin kuulumattomia juttuja.
Päin vastoin.

Kiitokset ylläpidolle ja kanssaharrastajille!

Sivun alkuun

IP kirjattu

VjpA
God Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Vantaa
Vastaus #4 - 04.02.2021 klo 19:50:34
Tulosta viesti  
Saman olen myös huomannut, mutta yritän auttaa jokaista uutta ryhmään tullutta henkilöä taitoni mukaan. Välillä joku nurisee jäädessään vaille vastinetta, mutta usein on niin ylimalkainen kysymys ja vastaus vaan vaatii vastakysymyksen.

Mun mielestä oli kiva, jos jokainen ongelmansa kanssa painiva kertoisin miten projekti päättyi - onnistuiko homma vai tuliko SER-asiakas, nuo korjaamatta jääneetkin on hyviä varaosia Hymiö.

Niin, että pidetään huolta toisitamme ettei passiivisuus iske!!

t. // Jukka
Sivun alkuun

IP kirjattu

Heikki M
God Member
Poissa

SRSH

Vastaus #5 - 04.02.2021 klo 20:22:27
Tulosta viesti  
Useamman vuoden olen tätä palstaa seurannut ja huomannut aktiivisuuden aaltoilua. Pitäisin sitä tällä hetkellä normaalina. Olen myös muutamilla FB-sivustolla huomannut passivoiutumista. Onko sitten kysymyksessä nykyisen tilanteen seuraus, eli epidemia passivoi ihmisiä?

Mutta pidetään tämä palsta elävänä, autetaan kysyjiä. Ja rohkeasti tuomaan kysymyksiä ja ajatuksia esiin. Kiitos kaikille ylläpitäjille ja vastaajille.

Heikki M

Sivun alkuun

IP kirjattu

Blaekie
God Member
Poissa

SRHS - 623

Sijainti: Helsinki
Vastaus #6 - 04.02.2021 klo 21:28:58
Tulosta viesti  
Itse koen tämän sivuston myös varsin sopivassa määrin aihetta tukevaksi, ja kuten tässä todettu jo joidenkin jäsenien toimesta, kun on tiukka moderointi, ja on jätetty liiallinen chat-tyyppinen p**kanjauhanta naamakirja ja whatsup ryhmiin, säilyy täällä asialinja, ja ei tarvitse kahlata turhaa viestintää ja kissavideoita. Toki on myönnettävä, että tietyt ominaisuudet on hieman vanhahtavia , mutta se johtuu lähinnä käytetystä alustasta, joka ajaa asiansa ainakin toistaiseksi.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jorma Raita
God Member
Poissa

Sijainti: Helsinki
Vastaus #7 - 04.02.2021 klo 21:46:49
Tulosta viesti  
Tämä SRHS:n keskustelufoorumi on osoittautunut erinomaiseksi ja suosituksi, sekä paljon luetuksi sivustoksi.

Olen ollut alusta asti mukana ja voin todeta, että foorumisivujen suosio ei ole lainkaan laskenut, vaikka kirjoittelun määrä onkin jonkin verran vähentynyt.

Onhan erilaisia aiheita jo lähes 7900 ja niissä viestejä jo yli 67000 viestiä.

Joka kerta kun kirjaudun sivuille, olen kiinnittänyt huomiota siihen,että kun jäseniä on kirjautuneena 2-4 on ulkopuolisia vieraita samanaikaisesti 40-60 lukemassa sivuja.
Kun tietoa on näinkin runsaasti, suuri joukko sivujen käyttäjistä / seuraajista löytää tarvitsemansa tiedon ilman sivuille kirjoitteluakin.

Olkaamme tyytyväisiä onnistuneitten sivujen aikaansaannista.

terveisin Jorma
« Viimeksi muokattu: 05.02.2021 klo 08:39:27 Kirjoittaja Jorma Raita »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

Puhelinmies
Junior Member
**
Poissa

SRHS

Sijainti: Satakunta
Vastaus #8 - 05.02.2021 klo 00:07:25
Tulosta viesti  
Enpä malta olla osallistumatta keskusteluun.
Olen ollut hyvinkin tyytyväinen tähän sivustoon ja erityisesti siihen, että täällä ollaan asialinjalla ja turhanpäiväinen lässytys puuttuu. Olen tuolla kasvokirjassa, mutta miettimässä sieltä poistumista. Oma aktiivisuuteni tuottaa tekstiä sivustolle on valitettavan alhainen, vaikka tarvetta kysyä asioita olisi ja joskus voisi antaa tietoa omista kokemuksista.
Terv. OH1AZE

Sivun alkuun
IP kirjattu

OH6NT
God Member
Poissa

SRHS #840

Sijainti: Pännäinen
Vastaus #9 - 05.02.2021 klo 00:12:51
Tulosta viesti  
OH8UBJ kirjoitti 04.02.2021 klo 19:13:43:
Kirjauduin erään suomalaisen radiokerhon sivuille ja kommentoin erään esittelemää sähkötysavainta.
Olen odottanut vastausta 2 vuotta...

Ois kiva tietää mistä avaimesta oli kyse... Minä kun keräilen noita... tuolla nähtävänä: https://www.tronico.fi/OH6NT/keys.htm

Thomas
Sivun alkuun
IP kirjattu

OH8UBJ
Senior Member
Poissa

Vastaus #10 - 05.02.2021 klo 00:48:52
Tulosta viesti  
Kyseessä oli omatekoinen miniatyyriavain. Henkilön omaan käyttöönsä tekemä.

Hieno kokoelma, siellähän se minun hankkimanikin on joukon jatkona!

Sivun alkuun

IP kirjattu

reiskaj
Full Member
Poissa

SRHS 17, OH2HK

Vastaus #11 - 05.02.2021 klo 08:44:07
Tulosta viesti  
Yhdyn mielipiteeseen tämän foorumin asiallisuudesta. Lisäisin vielä hyödyllisyyden, koska  apua on tullut kiitettävästi.

Olen lisäksi FB:n muutamassa ryhmässä, jotka koen tarpeellisiksi. Nekin ovat toimivia ja asiallisia.

Mottoni on: Hyvin dokumentoitu tieto on paras perintö jälkipolville.

73 Reiska, OH2HK

Reino Janhunen
Sivun alkuun
IP kirjattu

raimoj
God Member
Poissa

SRSH

Vastaus #12 - 05.02.2021 klo 11:54:37
Tulosta viesti  
Palstaa tulee kurkattua päivittäin mutta harvemmin tulee kirjauduttua. Taustastani johtuen olen seurannut Saloraa koskevia kirjoituksia, jotka ovat muuttuneet ammattimaisiksi sen jälkeen kun julkaisin internetissä oman Salora sivustoni. Aiemmin tyypilliset kysymykset valmistusajankohdasta ja määristä ovat lähes tyystin hävinneet. Nyt keskustellaan tekniikasta ja yleisin kysymys lienee suurempiresoluutioisesta kytkentäkaaviosta. Luulen että yhdistyksen julkaisemat ASA ja Helvar tietokannat ovat tehneet näille merkeille saman. Tieto on lisääntynyt vähentäen osaltaan tarvettä keskusteluun. Henkilökohtaisesti olen kaivannut tekijöiden tarinoita.

Sivun alkuun

IP kirjattu

OH6NT
God Member
Poissa

SRHS #840

Sijainti: Pännäinen
Vastaus #13 - 05.02.2021 klo 12:49:17
Tulosta viesti  
OH8UBJ kirjoitti 05.02.2021 klo 00:48:52:
Kyseessä oli omatekoinen miniatyyriavain. Henkilön omaan käyttöönsä tekemä. Hieno kokoelma, siellähän se minun hankkimanikin on joukon jatkona!

QSL tämä.  Hymiö
Thomas

Thomas
Sivun alkuun
IP kirjattu

Timo P
Full Member
Poissa

Vastaus #14 - 05.02.2021 klo 15:37:24
Tulosta viesti  
Kohtalaisesti on tullut seurattua erilaisia keskustelupalstoja ja yleensä keskustelu lähtee rönsyilemään ja muuttuu muutaman ihmisen väliseksi väittelyksi.
Tämä palsta on terve poikkeus edellisestä. Olen lueskellut ihan ihan ajan kuluksikin eri osioita, ilman akuuttia ongelmaa.
Toivottavasti tämän palstan taso pysyy samanlaisena.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2 
Lähetä aiheTulosta