Normaali aihe Miniatyyriputket ja mikrofonisuus (Luettu 762 kertaa)
LowTech
Senior Member
Poissa

Sijainti: JKL
Miniatyyriputket ja mikrofonisuus
11.01.2021 klo 21:31:36
Tulosta viesti  
Minullla on Schiit Vali -kuulokevahvistin, jossa on putkina JAN6088. Vikana on erittäin suuri mikrofonisuus, joka tekee laitteesta käyttökelvottoman. Pienikin kosketus aiheuttaa toisessa kanavassa hetkellisen kilahduksen ja toinen kanava jää uikuttamaan ties miten pitkäksi aikaa. Laitteen historiaa en tiedä eli lieneekö saanut isomman kolhun jossakin vaiheessa. Ainakin kotelo on kuin uudessa, joten vaikea sanoa.

Olen ollut siinä luulossa, että miniatyyriputket ja varsinkin JAN-putket olisivat kovalaatuisia, mutta onko näin?

Jos jollakin on tarjota käyttämätöntä putkiparia järjellisellä hinnalla, voisin olla kiinnostunut. Saa noita eBaystä muutamalla eurolla, mutta jostain syystä myyjät kinuavat järjettömiä lähetyskuluja. Halunnevatko sitten lähettää pakettina.

Tämä sama vekotin on ollut myyntipalstalla kauas hautautuneessa ketjussani, jossa olen laittanut tarjolle turhaa rojua. Meinasin kuitenkin kokeilla putkien vaihtoa, jos tuolle vielä käyttöä keksisin.

Olen erityisesti kiinnostunut vuoden 1972 hifilaitteista. Jos ylimääräisenä lojuu jotain kivaa niin saa tarjota (myös viallista eli edullista).
Sivun alkuun

IP kirjattu

Markus Hautaniemi
God Member
Poissa

SRHS 81

Sijainti: Kokkola
Re: Miniatyyriputket ja mikrofonisuus
Vastaus #1 - 11.01.2021 klo 23:50:10
Tulosta viesti  
Täällä on myynnissä 10 euron kpl hintaan. Tosin saattaa olla postikulut näissäkin suuret. Electols:lla on yksi euroopan suurimmista putki valikoimista ja monet tyypit huomattavasti halvempia kuin suomen putkimyyjillä. Täältä kannattaa tilata muutakin samalla.

Sivun alkuun
IP kirjattu

LowTech
Senior Member
Poissa

Vastaus #2 - 13.01.2021 klo 20:07:32
Tulosta viesti  
Päädyin kuitenkin ostamaan 10 kappaleen erän eBaysta saksalaiselta myyjältä. Pari euroa sain tingittyä hinnasta, jolloin loppusummaksi tuli lähetyskuluineen 38 euroa. Kappalehinta on ihan kohtuullinen ja noita riittää tuosta varmasti loppuelämän tarpeisiin.

Toivottavasti pahin mikrofonisuusongelma poistuu noilla.

Olen erityisesti kiinnostunut vuoden 1972 hifilaitteista. Jos ylimääräisenä lojuu jotain kivaa niin saa tarjota (myös viallista eli edullista).
Sivun alkuun

IP kirjattu

LowTech
Senior Member
Poissa

Vastaus #3 - 06.02.2021 klo 15:16:33
Tulosta viesti  
Sain putket postissa ja vaihtelin ne kuulokevahvistimeen. Mikrofonisuus väheni melkoisesti, uusia putkia saa naputtaa suoraan lasikuoreen, että mitään kilahduksia kuuluu.

Jännä homma, että molemmat vanhoista putkista olivat kärsineet samalla tavalla. Kuitenkin oli kiva saada tämä SER-romu kuntoon ja käytettäväksi. Nurmion Lasten mehuhetki kuulosti ensikokeilussa varsin hyvältä, kun kuulokkeina oli 70-80-luvun AKG K141:t.

Sivun alkuun

IP kirjattu