Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2]  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) ASE television tunnistusta (Luettu 4912 kertaa)
oh1feb
Senior Member
****
Poissa



Viestejä: 477
Re: ASE television tunnistusta
Vastaus #15 - 29.07.2020 klo 10:34:30
Tulosta viesti  
Niinpä. Varmaan jostain löytyisi tilastojakin, mutta oma "tilasto" muistelee, että kaikista vioista 75% oli putkivikoja, sitten etuvastukset, juovamuuntajat ym loput.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Blaekie
God Member
*****
Poissa


SRHS - 623

Viestejä: 1134
Sijainti: Helsinki
Re: ASE television tunnistusta
Vastaus #16 - 29.07.2020 klo 11:32:10
Tulosta viesti  
Minulla ei ole "vanhoista ajoista" huoltokokemuksia, mutta se mitä on myöhemmän harrastuksen osalta tullut erinäisiä putkilaitteita korjailtua, en muista että olisi muissa putkityypeissä koskaan ollut hehkut poikki, lukuunottamatta paristoputkia, ja niidenkin hehkut varmaan poltettu ylijännitteellä.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
putkinotko
God Member
*****
Poissa


SRHS # 751

Viestejä: 1821
Sijainti: Lohja
Re: ASE television tunnistusta
Vastaus #17 - 29.07.2020 klo 15:27:20
Tulosta viesti  
Moro

Mun mekaanikkoaikana ainoat hehkuviat oli kuvaputkissa joissa oli emission heikettyä otettu hehku juovamuuntajalta yhdellä johdinkierroksella. Se saattoi kestää kauankin, mutta ei aina. Oma ensimmäinen "väritelkkari" oli vanha Asa, jonka kopan edellinen omistaja oli maalannut lateksilla vihreäksi, siihen piti testata myös ko hehkuviritystä, ja se toimi ainakin sen aikaa kun se mulla oli. Sen emissio hyytyi lopullisesti n. vuosi hehkumuutoksen jälkeen, jolloin se pääsi eläkkeelle.

Jussi
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 
Lähetä aiheTulosta