Normaali aihe Paypal kaupat ja huijatuksi tuleminen (Luettu 619 kertaa)
oskari71
Senior Member
Poissa

SRHS #960

Sijainti: Vaajakoski
Paypal kaupat ja huijatuksi tuleminen
24.06.2020 klo 11:08:25
Tulosta viesti  
Löysin jokin aika sitten saksasta etsimäni radion ilmoituksen.Se oli silloin ebayssä myytävänä ja se vähän niinkuin unohtui.Olin kysynyt myyjältä silloin kaikki postimaksut ja kaikki lähetys asiat valmiiksi mutta vain voitto huuto / buy it now jäi tekemättä.No...selasin noita mitä on jäänyt tuonne listalle ja päätin että laitanpa viestin myyjälle että vieläkö radio on myymättä ja sehän oli , ehkä?.Vastasin myyjälle että jos hän luo Ebay:hin ilmoituksen niin ostan pois.Tämä olisi ollut minulle tuttu tie...mutta.Myyjä laittoi minulle hieman halvemman hinnan ja paypal tilin jonne maksetaan ja radio lähtee seuraavana arkipäivänä.Pyysi vielä siirtämään " kaveri siirtona " mutta laitoin että ostin tuotteen.Olisi pitänyt kellon soida jo tässä vaiheessa mutta minä ( AASI  Vihainen ) maksoin summan ja sen jälkeen ei ole myyjästä kuulunut mitään.On hieman sellainen tuntu että nyt minua vedetään lipan alta.Tein juuri ilmoituksen paypalliin että myyjä ei ole tuotetta lähettänyt.Saapa nähdä mitä ostajan turva tarkoittaa tässä tapauksessa.Kirjoitan tästä siksi että olenpahan elävä esimerkki siitä että luotan liikaa ihmisiin ja hyväuskoisuus on kaupan teossa vaarallista, ainakin jos jotain ostaa ulkomailta.Kerron lisää kun katsotaan kuinka asia etenee.

Edit.

Viime yönä oli päivitetty seurantakoodi.Paketti on lähetetty samana päivänä kun tein paypal ilmoituksen ongelmasta.Saattaa juuri ja juuri keretä Suomeen ennenkuin case pitää sulkea / sulkeutuu automaattisesti.

« Viimeksi muokattu: 26.06.2020 klo 06:10:56 Kirjoittaja oskari71 »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

Raimo Sjöberg
God Member
Poissa

SRHS #313

Sijainti: Espoo
Re: Paypal kaupat ja huijatuksi tuleminen
Vastaus #1 - 24.06.2020 klo 12:05:18
Tulosta viesti  
Muistaakseni PayPalissakin on jonkunlainen maksuturvaominaisuus. Käyttöehtojen päivityksiä tulee silloin tällöin, harva niitä jaksaa kovin tarkkaan lukea.

Ebayssa homma ainakin toimii. Ostin jokin aika sitten 10 funktiogenis-IC:tä Taiwanilaiselta kauppiaalta. Sieltä tuli piirejä, jotka olivat jotain ihan muuta kuin tilatut. Merkinnätkin oli leimattu niin huonosti, että lähtivät sormiin kun piirejä käsitteli.

Reklamaatio myyjälle johti pitkään kirjeenvaihtoon, joka ei tuottanut tulosta. Lopulta tein reklamaation Ebayn ylläpitoon ja rahat palautuivat seuraavana päivänä. Kukaan ei toistaiseksi ole halunnut noita feikkipiirejä takaisin.

Rami - OH1AYG / OH2AUS
Sivun alkuun
IP kirjattu

hifiradio58
Senior Member
Poissa

SRHS

Vastaus #2 - 25.06.2020 klo 09:26:34
Tulosta viesti  
Paypalissa tosiaan toimii hyvin ostajan turva kun on  todisteet väärästä/huonosta tavarasta.

Toisin on Aliexpressissä nykyään, sivuston alkuaikoina toimi asiakaspyynnöt ja rahat takaisin hyvin, ostin mm. pari-kolme vuotta sitten hienon rannekellon kaikilla herkuilla n. 15 eurolla, kun se tuli, (nopeasti) niin tuntiviisari ei liikkunut. Reklamaatio videopätkän kera, rahat tuli takaisin kahdessa päivässä.
Nykyään useimmat myyjät eivät vastaa tiedusteluihin missä tavara viipyy eivätkä maksa mitään takaisin huolimatta Aliexpressin vakuutteluista ostoturvasta.
Tosin olen aikalailla lopettanut sieltä ostamisen, viimeksi ostin paristoadaptereista D/AA, olivat huonoja laadultaan. Hyviä piiskaantenneja matkaratioiden korjailuun sieltä edelleen saa halvalla.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Justus09
Junior Member
**
Poissa

SRHS

Vastaus #3 - 29.06.2020 klo 11:46:12
Tulosta viesti  
Silloin kun Paypalilla tekee ns. kaverisiirron, ei turvaa käsittääkseni ole koska siirto on maksuton. Älkää sitä siis käyttäkö, ellei vastapuolella ole varma tapaus.

Paypal-tiliin kannattaa myös linkata luottokortti, jolloin ostoksella on periaatteessa tuplaturva. Jos ostos ei tule, voi sen kiistää luottokorttiyhtiölle ja asia siirtyy heidän huolekseen. Olen tuon joutunut joskus tekemään ja hyvin toimii noinkin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

OH8UBJ
Senior Member
Poissa

Vastaus #4 - 30.06.2020 klo 21:26:00
Tulosta viesti  
Kuinka kauan maksusta meni siihen, kun aloit epäillä vedätystä?

Päivä? Viikko? 2 tuntia?

Joskus ihmiset ovat todella hätäisiä...

Sivun alkuun

IP kirjattu

oskari71
Senior Member
Poissa

SRHS #960

Vastaus #5 - 30.06.2020 klo 22:00:36
Tulosta viesti  
En kyllä mielestäni hätäillyt.Oli lauantai ilta kun sovin kaupat.Myyjä siis esitti minulle maksua "kaveri siirtona " mutta kuitenkin klikkasin valikosta ostin tuotteen.Myyjä ilmoitti että rahat on saatu, laite pakattu ja että hän vie paketin DHL:n pisteeseen seuraavana arkipäivänä.Mitään ei kuulunut.Odottelin 9 vuorokautta tuosta maanantaista ja myyjä ei vastaillut viesteihin.Tein ilmoituksen paypaliin ja lähetin viestin myyjälle ja kas...pari päivää siitä myyjä päivitti seurantakoodin joka kertoi paketin toimitetun samana päivänä kuin tein paypal ilmoituksen.Sattumaako vai auttoiko muistutus?Paketti on matkalla  postin kuljetuksessa joten  jännitys päättyy kohta.
Myyjä ei ole kertonut miksi lähetys venyi.Koska en ollut koskaan aiemmin laittanut rahaa suoraan vastaanottajalle vaan minulle on lähetetty lasku jonka olen maksanut ja tuo että pyydettiin siirtoa "kaverille" sai minut epäröimään että nyt minua huiputetaan Epävarma
Minusta kommunikointi olisi myyjän ja ostajan välillä toimittava.Kaikki ymmärtää jos/kun asiat viivästyy niin niistä ilmoitetaan ja kerrotaan jos on esim. toimitus ongelmia.Ainakin itse arvostan tätä.Ei ainakaan rauhoita ostajaa jos tiedusteluihin ei vastata.

Sivun alkuun

IP kirjattu

oskari71
Senior Member
Poissa

SRHS #960

Vastaus #6 - 03.07.2020 klo 22:03:10
Tulosta viesti  
Tässä kävi lopulta hyvin.Radio saapui ja oli mitä oletin.

Sivun alkuun

IP kirjattu