Normaali aihe Elektroniikan kirjallisuus (Luettu 461 kertaa)
Maja
God Member
Poissa

SRHS 478

Sijainti: Lounais-Suomi
Elektroniikan kirjallisuus
18.02.2019 klo 09:05:06
Tulosta viesti  
Sain taannoin käsiini Martti Koskisen kirjan Analogia-suunnittelu ISBN 951-832-056-X. Kirja antaa aika
realistisia näkemyksiä varsinkin vahvistin & virtalähde suunnittelijoille. Kirjasta selviää aika paljon myös
komponenttitietoa jota en ole juuri muissa kirjoissa tavannut. Toroidimuuntajien kohdalla selviää miksi
valmistetaan kahta versiota korkeaa normaalimallia ja matalaa Flat-mallia sekä kumpaa kannattaa
käyttää ja miksi. Lisäksi löytyy mm. tietoa operaatiovahvistimien valintaperusteista ja laatuluokista.
Tämä kirja jatkaa siitä mihin oppikirjat yleensä päättyvät kuten kirjoittaja asian osuvasti ilmaisee.

Markku  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hertz
YaBB Newbies
*
Poissa

Re: Elektroniikan kirjallisuus
Vastaus #1 - 20.03.2019 klo 21:22:36
Tulosta viesti  
Mulla on myös kyseinen kirja, on todellakin käytännöllinen kun kerrotaan miten kukin kytkentä toimii. Monta kertaa olen soveltanut noita.
Löytyiskö mistään suomenkielistä putkivahvistimien suunnittelu kirjaa, englanninkielisiä on mullakin useita.

Sivun alkuun

IP kirjattu

jat79
Full Member
Poissa

SRSH

Sijainti: Ilmajoki
Re: Elektroniikan kirjallisuus
Vastaus #2 - 27.03.2019 klo 21:18:16
Tulosta viesti  
Hertz kirjoitti 20.03.2019 klo 21:22:36:
Mulla on myös kyseinen kirja, on todellakin käytännöllinen kun kerrotaan miten kukin kytkentä toimii. Monta kertaa olen soveltanut noita.
Löytyiskö mistään suomenkielistä putkivahvistimien suunnittelu kirjaa, englanninkielisiä on mullakin useita.

Mulla olis ylimääräisenä A.M. Kuuselan Äänitaajuisten jännitteiden vahvistimet (1963).
Ei ollut aloittelijalle (eli mulle) suunnattu.

Sivun alkuun

IP kirjattu