Normaali aihe Tässä lyhyt kesäjuttu Xbox:in korjauksesta: (Luettu 680 kertaa)
VjpA
God Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Vantaa
Tässä lyhyt kesäjuttu Xbox:in korjauksesta:
04.06.2018 klo 23:51:33
Tulosta viesti  
Poika valitti, että kone ei tottele kauko-ohjainta (vai mikä ton ohjain-härvelin nimi on). Mä sanoin, että katsotaan kun tuot laitteen tänne.
Mä sitten etukäteen katselin netistä miten laitteen saa auki, hakusana: "x-box one" teardown.  Sieltä löytyikin useampia, esimerkiksi: https://www.youtube.com/watch?v=bF1V1QiB17c
Kaveri tosin laittaa siinä uudet pastat prossulle, mutta mä arvelin ettei tässä vielä tarvitse mennä siihen – on vielä sen verran tuore laite.
Xbox One (2013)
CPU: AMD 8-core 1.75 GHz, APU (2 quad-core Jaguar modules)
8 GB DDR3 (5 GB available to games) ja 32 MB ESRAM
Video CPU: 853 MHz (type: Sea Islands (GCN 2) Bonaire)
7.1 surround sound
Blu-ray
HDMI 1.4
HD 500 GB
Pusu
No sitten vaan koppaa auki, kun oli 11- vuotias työnjohtajakin mukana katsomassa että työ sujuu oikein.
Koneessa oli melkoisesti pölyä sisällä, joten siitä vaan imuroimaan ja viimeistely paineilmalla jotta sai ton prosessorin jäähdytyssiilinkin puhtaaksi.
Sitten olikin jo kiire päästä pelaamaan, eikun laite kasaan ja ohjaimeen patterit sisään – sehän toimii!

Kun noi MS:n laitteet tarttee päivitystä aina – niin tämäkin, jotain lisäosia piti Tähtiensota-peliin saada. Pyöritä silmiä

Mulla ei ollut langatonta nettiä tarjota, niin sanoin että käyttää puhelimen tuuttia – eikä mennyt minuuttiakaan kun päivityksiä alkoi tulla 46 Mt vauhdilla.
Multa ei noi tietokone hommat suju noin nopeasti. Silmänisku

Tosta olisi varmaan saanut hyvän Linux-koneen, eikä olisi tarvinnut ruveta heti päivittelemään.
Mä ihmettelen, mihin se MS hukkaa ton kovalevyn tilaa, kun käyttäjä joutuu jatkuvasti poistamaan jotain että saa uutta pesään ja kuitenkin kovalevyllä on muutamia tyhjiä osioita jatkuvasti. Järkyttynyt

https://www.ifixit.com/Teardown/Xbox+One+Teardown/19718

Löytyy 5 NTFS partitiota:
Temp Content:   44 GB, 27.1GB vapaana.
User Content:    391.9 GB käyttämättä.
System Support:  42.9 GB, 34.1 GB vapaana.
System Update:   12.8 GB, 11.8 GB vapaana.
System Update 2: 7.52 GB, 7.47 GB vapaana.

Harmi, etten päässyt kokeilemaan Linux -live distroa. Vihainen

t. // Jukka
Sivun alkuun

IP kirjattu