Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 4 5 [6] 7 8  Lähetä aiheTulosta
Erittäin kuuma aihe (Enemmän kuin 25 vastausta) 3d printtaus.. (Luettu 23956 kertaa)
HarO
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 849
Re: 3d printtaus..
Vastaus #75 - 31.03.2020 klo 10:41:47
Tulosta viesti  
OH5YW kirjoitti 29.03.2020 klo 12:57:32:
Jep, johdon reiän voi porata valmiiseen kappaleeseen


Muotoilin hieman johtoreiän reunaa ja mallinsin siihen valmiin keskipisteen poralle (vain noin 8 mm ainesta). Tukkiminen vähensi virheitä osaltaan, mutta edelleen on jotain.
  

KyynelFinaalihkoa.jpg ( 171 KB | 80 latausta )
KyynelFinaalihkoa.jpg

Joka hetki on poikkeus - S. Paronen
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HarO
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 849
Re: 3d printtaus..
Vastaus #76 - 03.04.2020 klo 00:18:48
Tulosta viesti  
Virheistä on suunnilleen päästy, kai. Eiköhän vielä jotain ilmene Hymiö

H.
  

KyynelLiittimetVer7.jpg ( 60 KB | 87 latausta )
KyynelLiittimetVer7.jpg

Joka hetki on poikkeus - S. Paronen
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH5YW
God Member
*****
Poissa


Sotilasradioharrasta
ja

Viestejä: 590
Sijainti: Kouvola
Re: 3d printtaus..
Vastaus #77 - 03.04.2020 klo 07:01:17
Tulosta viesti  
Ainakin kuvassa näytää hyvältä!!
  

Sivun alkuun
WWWGTalk  
IP kirjattu
 
HarO
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 849
Re: 3d printtaus..
Vastaus #78 - 03.04.2020 klo 16:19:47
Tulosta viesti  
Koitan nyt kumminkin sinne vielä kierteetkin (ja ehkä sen johdon reiän, vaikkei uusissakaan yrityksissä tuntunut täysin sujuvan, kivitalon kokoinen solidi ei leikkaa toisesta ilmeisesti tarpeeksi tarkkaa palaa, tai sitten vain B:n tarkistustyökalu liioittelee käytännön kannalta rajusti, mitä oletankin), mutta jos tässä liitteenä kuitenkin ekat STL-versiot ilman niitä. Siellä on kuoressa yhä Blenderin herjaamat pari "thin facea", paikassa jossa ympäristö on näennäisesti aivan samanlaista, mutta sen validointityökalun asteikon voi itse asettaa, eli jos se on 0,1mm, niin virheet katoaa. Tietysti se on vähän mutta tiedä näistä nyt sitten, kun en ole yhtään tulostetta itse tehnyt tahi tulostuttanutkaan. Eli mihin nyt keskimäärinen nykytulostin oikeasti pysyykään jne. Mainoslauseiden mikronimekastuksen takana siis.
Koska koneella on taas istuttu enemmän kuin kauan, eli silmät ja taju aika sohjona onpi, voi olla että näihin on jäänyt vikaa, joten en suosittele heti kirmaamaan tulostuspuotiin tms... Todisteeksi vain, että suht lähellä pitäisi oleman.

H.
  

KyynelLiitinSTL_ver1.zip ( 201 KB | 83 latausta )
KyynelKierteet2.jpg ( 52 KB | 90 latausta )
KyynelKierteet2.jpg

Joka hetki on poikkeus - S. Paronen
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH5YW
God Member
*****
Poissa


Sotilasradioharrasta
ja

Viestejä: 590
Sijainti: Kouvola
Re: 3d printtaus..
Vastaus #79 - 03.04.2020 klo 17:55:45
Tulosta viesti  
Pahus kun kaikki tulostuspaikat on karanteenissa...olisin heti rynnännyt tekemään koeversion....
  

Sivun alkuun
WWWGTalk  
IP kirjattu
 
HarO
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 849
Re: 3d printtaus..
Vastaus #80 - 03.04.2020 klo 18:07:30
Tulosta viesti  
Se jäi toteamatta, että noissa aiemmissa kuvissa on oudon korkea tuo kuori, mutta tuossa zipissä se on kyllä se 25mm, kun älysin ajoissa, että jonkin uudelleen piirron aikana se oli erreyksessä venähtänyt. Muuten se ei tavoita alkuperäisen muotoa, se pitäisi tehdä vaikka loftaamalla muutaman poikkileikkausprofiilin kautta, mutta nyt vasta olen tämmöisen lisäpalikan SU:lle edes ladannut ja asentanut. Sisäkkäin  menevät osat voi olla liian tiukat, siellä on vain puolisen milliä pelivaraa nyt, mutta tosiaan, kunen tiedä näistä. Kuoriosaan on helpompi laajentaa, mutta reikää voi joutua pienentämään. Tai sitten tulostusmateriaalista riippuen hioo ylimääräisen, jos seinämää on.

Niin ja tuo liitinosa on nyt niin, että suuaukot on tannerta vasten, vaikka tietysti sisäosien kannalta olisi parempi, että olisi ylösalaisin, niin kanavat laajenisivat ylöspäin, eli tulisi vähemmän näitä tyhjän päälle pursottamisia, mutta siinä taas olisi liittimen leveimmällä kohdalla enemmän samaa ongelmaa, joskin se olisi piiloon jäävää, eli kai helpompi tarvittaessa viimeistellä riittävän nätisti.

H.
  

Joka hetki on poikkeus - S. Paronen
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HarO
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 849
Re: 3d printtaus..
Vastaus #81 - 05.04.2020 klo 18:45:12
Tulosta viesti  
Kimpussa ollaan. Blender on vähän jännästi ohjeistettu, mutta vähän kerrallaan kohti ymmärryksen valoa. Viimeisessä K-liittimen versiossa on niin ruuvinkierteet kuin johdon reikäkin (zipistä vain tuli juuri niin iso, ettei nyt liity tähän). Ja virheitä löytyy muutamia (0,5 mm thickness-asetuksella), nyt pöydällä 2 "thin facea" ja 4 sharp edgeä, joista viimeiset kierteissä, enkä ihmettelisikään. B:n omat meshin korjaustyökalut toimii ja ei, eli kun jotain korjaa uusia ongelmia syntyy. Yleensä Google auttaa, mutta kaistaa menee.

Sekava liitekuva otettakoon vaikka käsitetaiteena. Minäps lämmitän saunan Hymiö

H.
  

KyynelLiitinVer8.jpg ( 212 KB | 88 latausta )
KyynelLiitinVer8.jpg

Joka hetki on poikkeus - S. Paronen
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HarO
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 849
Re: 3d printtaus..
Vastaus #82 - 05.04.2020 klo 19:59:00
Tulosta viesti  
Oli niin ruma tuo, että SU:sta seesteisempi tilannekatsaus.

-sama
  

KyynelLiitinVer7.jpg ( 91 KB | 87 latausta )
KyynelLiitinVer7.jpg

Joka hetki on poikkeus - S. Paronen
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH5YW
God Member
*****
Poissa


Sotilasradioharrasta
ja

Viestejä: 590
Sijainti: Kouvola
Re: 3d printtaus..
Vastaus #83 - 19.04.2020 klo 19:03:02
Tulosta viesti  
Tässä kuvat valmiista liittimestä. En ole saanut vielä käsiini mutta ainakin näyttää hyviltä...
  

Sivun alkuun
WWWGTalk  
IP kirjattu
 
OH5YW
God Member
*****
Poissa


Sotilasradioharrasta
ja

Viestejä: 590
Sijainti: Kouvola
Re: 3d printtaus..
Vastaus #84 - 19.04.2020 klo 19:21:34
Tulosta viesti  
Tulostetussa kappaleessa näyttää jossain vaiheessa kääntyneen liittimien reiät peilikuviksi? Vai näenkö väärin??
  

a3.jpg ( 99 KB | 72 latausta )
a3.jpg

Sivun alkuun
WWWGTalk  
IP kirjattu
 
HarO
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 849
Re: 3d printtaus..
Vastaus #85 - 19.04.2020 klo 19:36:50
Tulosta viesti  
OH5YW kirjoitti 19.04.2020 klo 19:21:34:
Tulostetussa kappaleessa näyttää jossain vaiheessa kääntyneen liittimien reiät peilikuviksi? Vai näenkö väärin??


Tämä on taas niin tätä, 28.3. on ollut oikein, 30.3. ei enää, eikä mitään muistikuvaa, miten tuo on tapahtunut. Korjaan. Hyvä kun sinänsä osat sopii, vähän on karkea jälki tulostimessa tosin.

H.
  

Joka hetki on poikkeus - S. Paronen
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH5YW
God Member
*****
Poissa


Sotilasradioharrasta
ja

Viestejä: 590
Sijainti: Kouvola
Re: 3d printtaus..
Vastaus #86 - 19.04.2020 klo 19:38:50
Tulosta viesti  
joku halpistulostin mutta näkee että ainakin sinnepäin. Laitatko sen korjatun SLT:n vai mikä se tiedostopääte oli...stl?
  

Sivun alkuun
WWWGTalk  
IP kirjattu
 
HarO
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 849
Re: 3d printtaus..
Vastaus #87 - 19.04.2020 klo 20:11:02
Tulosta viesti  
Tuossa siis. Jos jälki on tuota, niin kierteistä ei ole mitään merkkiäkään, mutta tuskin haittaakaan. Edelleen olen epävarma, kannattaisiko liitinosa tulostaa ylösalaisena, jolloin ne reiät avartuisivat ylöspäin ja näitä overhang-pintoja tulisi enemmänkin vain siihen leveimmän kohdan kuorta vasten olevaan pintaan.

H.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2020 klo 20:26:37 Kirjoittaja HarO »  

KyynelLiitinVer8_korjattuSTL.zip ( 43 KB | 85 latausta )

Joka hetki on poikkeus - S. Paronen
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH5YW
God Member
*****
Poissa


Sotilasradioharrasta
ja

Viestejä: 590
Sijainti: Kouvola
Re: 3d printtaus..
Vastaus #88 - 24.04.2020 klo 07:29:56
Tulosta viesti  
Sain palikat käsiini ja melko hyvältä näyttää. Vähän askarteluveistä kun käyttää ja hiomapaperia niin pääsee testaamaan...

Nuo liitinosan ruuvinreiät ovat pahimmat, johtuneeko tulostimesta, mutta malliksi tulostetuissa kolmessa kappaleessa ne ovat tuollaiset...
  

2030EB_1.jpg ( 44 KB | 82 latausta )
2030EB_1.jpg

Sivun alkuun
WWWGTalk  
IP kirjattu
 
HarO
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 849
Re: 3d printtaus..
Vastaus #89 - 24.04.2020 klo 13:00:21
Tulosta viesti  
OH5YW kirjoitti 24.04.2020 klo 07:29:56:
Sain palikat käsiini ja melko hyvältä näyttää. Vähän askarteluveistä kun käyttää ja hiomapaperia niin pääsee testaamaan...

Nuo liitinosan ruuvinreiät ovat pahimmat, johtuneeko tulostimesta, mutta malliksi tulostetuissa kolmessa kappaleessa ne ovat tuollaiset...


Kuten totesin, se on se kohta, jossa tulostin joutuu truuttaamaan tyhjän päälle, ei ne paremmat vermeet suotta jotain tukiainetta lisää sellaisiin kohtiin, tai kuten totesin, jos se olisi ylösalaisin, samaa syheröä tulisi samaan kohtaan, mutta reiän kuorta vasten olevaan pntaan. Millainen se nyt on? Tai kuoriosan sisäpuolen yläosa, joka myös tietysti on tulostettu "ilmaan".

H.
  

Joka hetki on poikkeus - S. Paronen
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 4 5 [6] 7 8 
Lähetä aiheTulosta