Normaali aihe Salora 100 (Luettu 317 kertaa)
LowTech
Senior Member
Poissa

Sijainti: JKL
Salora 100
06.12.2017 klo 15:03:36
Tulosta viesti  
Ostin täältä forumilta jo aikoja sitten Salora 100:n. Se on ollut kirjahyllyn päällä lepäilemässä ja Suomi 100 v kunniaksi korjailin sen kuulumaan. Todellinen vika oli toisen kanavan palanut PNP-päätetransistori, mutta vaihdoin molemmat päätekivet ja niiden ohjaimet uusiin. Joku oli nekin joskus vaihtanut vähän sinne päin oleviin korvikkeisiin. Samalla vaihdoin myös toiseen kanavaan päätekivet, koska nekin oli joskus vaihdettu alkuperäisestä poikkeaviin.

Kummallekin pääteasteen ohjainkortille oli vaihdettu elkoja aika sattumanvaraisen tuntuisesti (vaihdan ne jossain välissä, jos alkuperäiset arvot selviävät). Säädöistä en ole varma, ovatko ne lähelläkään oikeaa. Olisiko kenelläkään huolto-/säätöohjetta?

Toinen ongelma on etulevyn kuluneet merkinnät. Sattuuko mistään löytymään hyvälaatuista kuvaa ehjistä merkinnöistä?

Olen erityisesti kiinnostunut vuoden 1972 hifilaitteista. Jos ylimääräisenä lojuu jotain kivaa niin saa tarjota (myös viallista eli edullista).
Sivun alkuun

IP kirjattu

AriH
Senior Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Turku
Re: Salora 100
Vastaus #1 - 06.12.2017 klo 16:53:40
Tulosta viesti  
Hei!
Kyseessä on ilmeisesti tämä Stereo 100..? Lähettelin siitä joskus vuosi sitten huonohkoja kuvia jollekin, en kait vain sinulle, joku kyseli. Taisikin olla kaimapoika apaija, jolle ne meni. Valaistusolosuhteet ja kännykkä antoivat kiireessä aika huonoja kuvia, voin yrittää uudestaan uudestaan, jos sille on tarvetta. Itse laite ei juhlavuodesta huolimatta ole päässyt vielä työpöydälle. Hymiö
T.Ari

Salora_Stereo_100_etupaneli_p.jpg ( 126 KB | 9 latausta )
Salora_Stereo_100_etupaneli_p.jpg
Sivun alkuun

IP kirjattu

apaija
Junior Member
**
Poissa

SRHS

Sijainti: Loimaa
Vastaus #2 - 06.12.2017 klo 17:36:12
Tulosta viesti  
Minulle tuli, kiitoksia kuvista. Sama ongelma itsellänikin noissa painatuksissa. Helkama 3000 etulevyllä aivan eri tilanne, se on kulumaton ja mitä  kuvia olen nähnyt muista niin nekin ovat olleet.

Sivun alkuun

IP kirjattu

LowTech
Senior Member
Poissa

Vastaus #3 - 06.12.2017 klo 18:33:14
Tulosta viesti  
Ostin oman yksilöni Hukkikselta. Painatuksien korjaamismenetelmästä en ole vielä varma. Yksi vaihtoehto on tulostaa yksittäiset painatusryhmät siirtoarkille ja korjata viivakohteet maalitussilla tai vastaavalla. Toinen vaihtoehto on piirtää koko etulevystä malli, jos jossain painotalossa suostutaan tuollainen työ tekemään (tuskin ainakaan kohtuuhinnalla).

Olen erityisesti kiinnostunut vuoden 1972 hifilaitteista. Jos ylimääräisenä lojuu jotain kivaa niin saa tarjota (myös viallista eli edullista).
Sivun alkuun

IP kirjattu

LowTech
Senior Member
Poissa

Vastaus #4 - 06.12.2017 klo 19:56:34
Tulosta viesti  
Sain huolto-ohjeen nopeasti eli sitä en enää etsi, vielä kerran kiitokset Åkelle.

Sivun alkuun

IP kirjattu

LowTech
Senior Member
Poissa

Vastaus #5 - 06.12.2017 klo 20:41:58
Tulosta viesti  
AriH kirjoitti 06.12.2017 klo 16:53:40:
Hei!
Kyseessä on ilmeisesti tämä Stereo 100..? Lähettelin siitä joskus vuosi sitten huonohkoja kuvia jollekin, en kait vain sinulle, joku kyseli. Taisikin olla kaimapoika apaija, jolle ne meni. Valaistusolosuhteet ja kännykkä antoivat kiireessä aika huonoja kuvia, voin yrittää uudestaan uudestaan, jos sille on tarvetta. Itse laite ei juhlavuodesta huolimatta ole päässyt vielä työpöydälle. Hymiö
T.Ari

Kyllä tuosta kuvasta pääsee hajulle, miten tekstit kehyksineen ja symbolit sijaitsevat. Omassani on sen verran painoväriä jäljellä, että merkkikoon pystyy vielä määrittämään. Suuri kysymys on, kuinka pitkän projektin uudesta naamataulusta saa tehtyä...

Sivun alkuun

IP kirjattu

AriH
Senior Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Turku
Vastaus #6 - 07.12.2017 klo 15:02:20
Tulosta viesti  
Ok, pistä YV:tä, jos haluat jostain osasta lisää kuvia tai muuta.
Ari

Sivun alkuun

IP kirjattu