Normaali aihe IJL (Luettu 1220 kertaa)
mikkor
Senior Member
Poissa

IJL
24.11.2017 klo 22:49:50
Tulosta viesti  
Onko kenelläkään tietoa kenen kanssa Ilpo"R.i,p" Teki aikoinaan studion ja omavalmisti jonkun kanssa oliko nyt 18-raita nauhurin ja paranteli paljon jo olemassaolevaa soundcraftin pöytää. Tässä osa Minun Ja Ilpon välisistä keskusteluista vähän ennen hänen pois menoaan.

"Tuskin nyt kukaan yli 30 vuotta vanhoja muistaa ja onko väliä kun siitä ei ei käytetty kuin raamit ja nuo potikat kaikki muu tehtiin uusiksi. Oli aivan liian kohinainen koko alkuperäinen ja kaikki kytkitoiminnot muutettiin hermeettisille releille."

Minä. Mikä siinä mikserissä kohisi?
Ilpo. Vahvistimet. Tehtiin uudet sitten fetti-inputtisilla. En muista tyyppejä. Ja muutenkin muisti pätkii kun oli kymmeniä muita elektroniikkaprojekteja samaan aikaan niin töissä kuin kotona.
Ilpo. Miksauspöytä oli todella pikkujuttu tuohon nauhuriin verrattuna joka tehtiin kokonaan itse. Jopa äänipään runkorakenne, täysin sähköinen nauhajärjestelmä 600W kelausmoottorella, Nauhanvetomoottoriin tehtiin uusi pidempi akseli joka saatiin monilla eri käsittelyillä 0,01mm tarkkuudella täysin suoraksi jne..Onneksi oli firma jossa oli laitteet minkä tahansa tämmöisen mekaniikan rakentamiseen ja lauma ammattimiehiä.
Minä. Koeta tallentaa tästä projektista jotain muistelmiin,ei ole sivuillasi tälläisestä mitään juttua.
Ilpo. Katsotaan. Se oli kuitenkin kahden miehen homma jossa kaikki analogiatekniikka oli kaverini Jussin suunnittelemaa. Itse suunnittelin tuon digitaalisesti ohjatun nauhankuljetus- ja jarrutuspuolen ja toisaalta mekaniikan valmistuksen suunnittelun.
Ei ilpo sitten ehtinyt:(
T.Mikko Rintala

Sivun alkuun

IP kirjattu

OH5FED
God Member
Poissa

SRHS #627

Sijainti: Hamina
Re: IJL
Vastaus #1 - 04.01.2018 klo 21:45:48
Tulosta viesti  
Tietoa olisi jos olisin nimen aikanaan onnistunut muistiini painamaan. Kyllä tuosta puhetta oli useammankin kerran.
Tekivät mainittujen lisäksi studioonsa myös levykaikulaitteen. Siihen aikaan ei vielä laadukkaita digitaalisia kaikuja ollut saatavilla ja EMT140 kaikulaitteet olivat arvokkaita..

Voin kyllä kysellä kavereilta josko joku vielä muistaisi.

Samuli Immonen | OH5FED
Sivun alkuun

IP kirjattu

OH5FED
God Member
Poissa

SRHS #627

Sijainti: Hamina
Re: IJL
Vastaus #2 - 03.05.2019 klo 12:50:52
Tulosta viesti  
Muistin taannoin että tällaistakin on kysytty...

Jussi Ahola, OH1FAG oli Ilpon kaveri jonka kanssa heillä oli tämä ko. studioprojekti.

Kävimme keväällä 2013 Suodenniemellä ja Mouhijärvellä katsomassa Ilpon lapsuudenkotia ja muita vuosikymmenten takaisia asuinpaikkoja. Muistelin että samalla reissulla oltaisi poikettu myös Aholalla, mutta hän ei silloin sattunut olemaan kotona.

OH1FAG kutsumerkki on Traficomin luettelon mukaan edelleen voimassa ja nykyisestä Sastamalasta näkyy Fonectan haun mukaan löytyvän samanniminen henkilö.

Samuli Immonen | OH5FED
Sivun alkuun

IP kirjattu