Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2]  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) Viitaten edelliseen siis ylläpidolle ?? (Luettu 15124 kertaa)
RJL
God Member
*****
Poissa


SRHS 612

Viestejä: 2581
Re: Viitaten edelliseen siis ylläpidolle ??
Vastaus #15 - 27.10.2017 klo 23:08:54
Tulosta viesti  
Ainakin viimeisin muutos tehtiin hallituksen hyväksynnän siunaamana, aikaisemmista en rehellisesti sanoen muista.
  

Reijo Liljedahl - SRHS 612 - OH3AVA - SDXL 8092
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Timo Haveri
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 2938
Sijainti: Parkano
Re: Viitaten edelliseen siis ylläpidolle ??
Vastaus #16 - 28.10.2017 klo 02:21:17
Tulosta viesti  
Vaihdoin alueen nimeä ja kuvausta ihan omin lupineni. Miltä kuulostaa:

Lainaus:
Sotilasradiot ja Perinneradiot
Keskustelua vanhoista ja uusista sotilasradioista, niiden käytöstä, kunnostuksesta ja entisöinnistä.

Ei tämäkään ole kiveen hakattu, joten sitä voidaan vielä muuttaa. Keskustelu saa jatkua ->

t: Timo
  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
Nipa
God Member
*****
Poissa


SRHS #477

Viestejä: 1613
Sijainti: Turku
Re: Viitaten edelliseen siis ylläpidolle ??
Vastaus #17 - 28.10.2017 klo 11:10:34
Tulosta viesti  
Lainaus:
Sotilasradiot ja Perinneradiot
Keskustelua vanhoista ja uusista sotilasradioista, niiden käytöstä, kunnostuksesta ja entisöinnistä.


Nyt tuossa otsikossa lukee(tavallaan..) Sotilasradiot ja "sotilasradiot".Annan ääneni pelkälle "Sotilasradiot" otsikolle, otsikko pitää silloin sisällään sekä uudemmat sotilasradiot että vanhemmat (perinne)sotilasradiot.

Nipa

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
oh6mf
God Member
*****
Poissa


SRSH

Viestejä: 601
Sijainti: Seinäjoki
Re: Viitaten edelliseen siis ylläpidolle ??
Vastaus #18 - 28.10.2017 klo 20:45:47
Tulosta viesti  
Sorry , tunnen syyllisyyttä tämän keskustelun aloittajana .

Ok , sainkin vastauksen että tänne voi kirjoitella uudemmistakin sotartijoista.
Ite haluan tietää niistä kaiken sisältä , ja toimintaperiaatteista ym.
Olivat ne sitten WW2 tai uudempia, ja lähinnä niistä eritoten mitä minulla on itellä .
Syykin on selvä eli autosähkö ja dieselasentajana (koulutus) en tietenkään ymmärrä Radioista mitään , katselen vaan kytkiksiä ja tinailen .
näin opin lisää joskin usein kantapään kautta hi .... ..   .... ..
tämä se minun harrastukseni !

Mielestäni tuo otsikon ja infon muutos on erittäin hyvä , koska nyt näkee heti otsikosta minne voi laittaa kyselyjä tai jopa ohjeita oli laite sitten WW2 tai vaikka uudempi .

Ainut mitä kaipaan on että Perinneradio harrastajat ei ole sanoneet mitään ??
Ite luen kaikki kirjoitukset ja kyselyt Perinneradioista (siis WW2) mukana olleista suurella mielenkiinnolla , ja hieno hommahan on että niitä pidetään kunnossa ja entisöidään .
Emme kait muuten täällä tänään kirjoittelisikaan ja kertoisi mielipiteitämme or HW??

mitä tulee äänestykseen ??? annan nipan ja artosalon sotilasradiot otsikolle ääneni.

mutta tämä Timon uusima nykyinenkin passaa kyllä !
huomattavasti parempi kuin entinen , ja se että olisi tehty ehdottamani uusi sotilasradioryhmä .

no joo  kunhan nyt kerroin mielipiteeni ,ja antakaa keskustelun jatkua niin kuin Timo sanoi

73 ja tinaillaan de oh6mf / ea8cuu


  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Timo Haveri
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 2938
Sijainti: Parkano
Re: Viitaten edelliseen siis ylläpidolle ??
Vastaus #19 - 20.12.2017 klo 16:25:03
Tulosta viesti  
Nyt kun tämä nimiasia on ollut jonkun aikaa mietinnässä niin mitä sen kanssa mielestänne pitäisi tehdä? Vaihdetaan takaisin entiselleen / pidetäänkö nykyinen / vaihdetaan nimeksi "Sotilasradiot" ???
  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
OH2FBX
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 1488
Sijainti: Hanko
Re: Viitaten edelliseen siis ylläpidolle ??
Vastaus #20 - 20.12.2017 klo 17:08:48
Tulosta viesti  
Olen tuon alkuperäisen "Perinneradiot" osionimen ehdottaja ja yksi kolmesta PerinneRadioTapahtuman kehittäjistä. Minä hyväksyn tämän nykyisen nimen täällä palstalla.
Ilmari / 2FBX
  

Ilmari Nikander
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Vintage HAMster
Junior Member
**
Poissa


OH6PA Ben - SRHS 776

Viestejä: 91
Sijainti: Närpes
Re: Viitaten edelliseen siis ylläpidolle ??
Vastaus #21 - 20.12.2017 klo 17:38:51
Tulosta viesti  
Terve Kaikille Täälä on pyydetty mielipide aktiiviset sotilasradio käyttäjästä
Minulla on liivi jossa on monta eri merkkejä Käyn moneesti Ruotsissa eri kirpputoreihiin Liivissä on merkki Suomen Perinneradisti. Monta kaverit ruotsissa tulee kysymään mitä tuo merkki tarkoittaa. Päättimme muutaman sotilasradio käyttäjät tehdä uusi merkki jossa ilmenee VETERAN RADIO - Vintage Military Radio Merkki näkyy täälä viereessä. Olen siitä maininnut PRT porukalle aikaisemppi. Veteraniradio on sellaiset radiot joka on käytetty WWII aikana. Meille on PERINNE AKTIVOIDA näitä vanhat laitteet kunnioittaen sodan ajan radioveteraanit. Eihän kukaan mainitsee että sodassa ollut auto tai polkupyörä että ne olis perinneauto tai Perinnepyörä Ne on Vetraaniauto. Kanatetaan otsikon nimi sellainen jossa tulee esille SOTILASRADIOT Koska kaikki vanhat BC putkiradiot on Perinneradiot. Toivon kaikille Rauhallinen Joulu ja Hyvää Utta Vuosi 2018
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
LGL.
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 1125
Re: Viitaten edelliseen siis ylläpidolle ??
Vastaus #22 - 26.12.2017 klo 19:56:22
Tulosta viesti  
Tätä keskustelua olen itsekin vähän ihmetellyt. Kun itse olin armejassa kenttätykistön viestijoukkueessa oli käytössä noita Panuja ja muita, niin miten muka ne olisivat tänään perinneradioita? Eihän näissä ole mitään perinnettä. Sodissa oli tietenkin erilaiset radiot, mutta ei niistäkään voida puhua perinteisinä!

Tuli mieleen sanonta "Are You Fast In The Ice", jota jäänmurtajista käytetään kun   kysytään jos laiva on juuttunut jäähän.


LGL
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 
Lähetä aiheTulosta