Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3]  Lähetä aiheTulosta
Erittäin kuuma aihe (Enemmän kuin 25 vastausta) Beomaster 1200 (Luettu 16650 kertaa)
ilkka suni
Senior Member
****
Poissa



Viestejä: 414
Sijainti: SRHS
Re: Beomaster 1200
Vastaus #30 - 17.10.2017 klo 18:10:37
Tulosta viesti  
Purtsi kirjoitti 13.10.2017 klo 23:01:11:
Sain kuin sainkin laitteen toimimaan, ENTISEEN tapaan, eli kuuloke kuuluu mutta oikea kaiutin ei...


Terve,

Lukaise tuo, korjausselostuksissa on myös B&O 1200, kun selaat sivua riittävän pitkälle. Saattaa hyvinkin päteä omaankin laitteeseesi:
http://www.vaasanaudiohuolto.com/projektit.html

Mukava juttu, että muut projektisi ovat olleet sukseita. Nämä laitemallikohtaiset asiat kannattaa postata foorumin koti- ja ulkomaisia laitemalleja varten tarkoitetuille alueille. Foorumin moderointi välillä joutuu ylimääräisenä työnään siirtelemään näitä ketjuja, tarkoitukseen paremmin soveltuville keskustelualueille.

Itse olen aina pitänyt B&O:n koruttoman tyylikkäästä muotoilusta, tosin nykyisin ei nurkissa enää ole kuin päätyviiluvikainen 1100. Sapiskaa Beoille voinee antaa pystynaamamalliensa alumaskien ja säätimien terävistä kulmista. Noissa helposti kopauttaa rytysensä verille, ja yhtä teräviä metallikulmia olen kokenut vain joissakin Duxin//Philipsin 70-luvun viritinvahvistimissa sekä Yamahan 80-luvun laitteissa, joissa Yamahan laiteissa on suorastaan vaarallisen teräväkulmaisia ja ulkonevia etupaneeleita.

Äänenlaadullisesti voinee B&O:n alemman pään laitteistaan olla montaakin mieltä, mutta 70-luvulla pidin Beomaster 901:n paitsi vahvistimen äänenlaadustaan, myös loistavasta AM-viritinosastaan, jonka leveällä välitaajuussuotimella [luokkaa 9 kHz?] oli mannaa ohjelmakuunnella keskipitkiltä mm. Radio Carolinea, Radio Luxemburgia ja BBC Radio Scotlandia.

FM-virittimissä 70-luvun ehdoton helmi oli Tandbergin pikkumalli TR-200//TR-220, jonka viritin herkkyydellään surutta pieksi Tandbergin isoja malleja ja lienee parhaita viritinvahvistimien viritinosia kuunaan.

Tandbergit olivat äänimaailmaltaan mielestäni huomattavasti neutraalimpia kuin B&O:t, jopa soundin latteuteen asti. Tosin, kokemissani Tandbergeissa mielestäni ja muistillani oli pehmeämpi, autenttisempi diskanttitoisto kuin kokemissani Beoissa. 

-ilkka
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Purtsi
Junior Member
**
Poissa



Viestejä: 91
Re: Beomaster 1200
Vastaus #31 - 17.10.2017 klo 18:44:32
Tulosta viesti  
Kiitos ohjeista . Tapahtui vähänikävämpi ilmiö BEOlle kun mittailin ja tutkin missä mikä. Nyt ei kuulu eikä toimi mikään.
Oikosulku luultavasti, iski kipinää parista kohtaa kun mittalaitten kärki yhdisti komponetteja toisiinsa. Eli nyt saa korjata joka osaa ja luultavasti jätän kesken koko projektin ja harkitsen jotain muuta.
Olen kyllä edelleen  enemmän kuin onnellinen tuon Bajazzon korjauksen kanssa, siinä on vain niin hyvä ääni että mikä tahansa musiikkiesitys tuntuu hyvältä.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
ilkka suni
Senior Member
****
Poissa



Viestejä: 414
Sijainti: SRHS
Re: Beomaster 1200
Vastaus #32 - 17.10.2017 klo 19:01:37
Tulosta viesti  
Oijoi, Beoasi. Mutta hyvä homma, että Satellit ja Bajazzo ovat nyt tikissään.

Äänenlaatuhan länsisaksalaisissa kannettavissa radioissa maailmansivu on ollut parasta mitä voi olla, ja ovat vastaanotto-ominaisuuksiltaankin tasokkaita. Kaverini 70-luvulla Bajazzolla ja pitkällä lanka-antennilla kuuli keskipitkillä pohjoisamerikkalaisia radioasemiakin, ja minä huuli pyöreänä veivasin Salora Metropolin nuppia, ei minulla mitään amerikoista kuulunut.

-ilkka
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3] 
Lähetä aiheTulosta