Normaali aihe televisiohuoltoa juhlapyhinä (Luettu 3412 kertaa)
kkv
God Member
*****
Poissa


SRSH

Viestejä: 1160
televisiohuoltoa juhlapyhinä
04.10.2017 klo 12:43:07
Tulosta viesti  
Huomasin vuoden 1961 Turun Sanomista, että monet radioliikkeet järjestivät television huoltopäivystyksen juhlapyhien ajaksi. Ohessa on yksi esimerkki Joulun ajalta 1961.
Onko kenelläkään muistissa miten tällainen huoltopäivystys toimi ja tuliko äkillisiä korjaustehtäviä.

Kauko Viitanen
« Viimeksi muokattu: 04.10.2017 klo 13:18:13 Kirjoittaja kkv »  

Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Trattiradio
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 873
Sijainti: Espoo
Re: televisiohuoltoa juhlapyhinä
Vastaus #1 - 04.10.2017 klo 12:50:12
Tulosta viesti  
Muistan kun meille tuli joululahjaksi salora 6000a. Yksi moduli päästi savut ulos. Upeasti saloramies kävi välipävänä korjaamassa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jorma Raita
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 1654
Sijainti: Helsinki
Re: televisiohuoltoa juhlapyhinä
Vastaus #2 - 04.10.2017 klo 13:27:52
Tulosta viesti  
Eiköhän tuo päivystys hoidettu viikonlopun aikana huollon puhelinnumerosta puhelunsiirtona päivystysvuorossa olleen kotinumeroon?

Jorma
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jari
God Member
*****
Poissa


SRSH

Viestejä: 805
Sijainti: Oulu
Re: televisiohuoltoa juhlapyhinä
Vastaus #3 - 04.10.2017 klo 16:57:06
Tulosta viesti  
Minä olen käynyt TV-huoltokeikalla jouluaattona, olisiko ollut 70-luvun loppua.Huollossa ei ollut mitään päivystystä, mutta kotipuhelin soi kuitenkin aattoiltapäivänä ja vanhempi naisääni kyseli korjaajaa. Ajattelin, että vanha mummo viettää joulua kukaties yksin ja TV:kin on rikki. Niinpä lupauduin tulemaan paikalle. Siinä korjaustyön lomassa tulin sanoneeksi, että olipa huono tuuri kun telkkari juuri jouluna meni epäkuntoon. Asiakas siihen sitten vastasi, että kyllä se meni rikki jo kesällä...

Jari
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
jsmaa
Full Member
***
Poissa


SRSH

Viestejä: 207
Re: televisiohuoltoa juhlapyhinä
Vastaus #4 - 04.10.2017 klo 21:23:52
Tulosta viesti  
"Asiakas siihen sitten vastasi, että kyllä se meni rikki jo kesällä..."

Tyypillistä... varsinkin antennipuolella,joka syksy kun tulee oikein kunnon räntäkelit niin joku soittaa ja kyselee antenninkorjaajaa. Kun kysyn että koskas on kuvat häipyneet niin vastaus kuuluu "on se tossa jo koko kesän temppuillut" Olen niin monet kerrat ihmetellyt että miksei voida soittaa silloin kun on kunnolliset ilmat antenniremonttiin vaan vasta silloin kun ei ole. Enkä myöskään tietenkää sellaisilla ilmoilla katoille mene.
Muuten ei minua ole koskaan haitannut jos joku kyselee aattoina tai juhlapyhinä tv huoltoa tai antenninkorjausta,menen jos kiinnostaa, ja yleensä kiinnostaa näiden päivien vietto enemmän jotain tehden kuin toimettomana olo.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Ripa Rapa
YaBB Newbies
*
Poissa


Puksista rallaa Raxista
pullaa

Viestejä: 21
Re: televisiohuoltoa juhlapyhinä
Vastaus #5 - 24.10.2017 klo 23:15:28
Tulosta viesti  
Niin tyypillistä ... Jussi Salomaa  Silmänisku TV pimeä soita Jussille  Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu