Normaali aihe Telefunken Gavotte 9 export ULA ongelma (Luettu 277 kertaa)
oskari71
YaBB Newbies
*
Poissa

Telefunken Gavotte 9 export ULA ongelma
13.08.2017 klo 12:23:39
Tulosta viesti  
Hei.

Oireena on että radio kuuluu ULA:lla hetken tosi kirkkaasti,noin 2 minuuttia.Sitten alkaa ensin tulla säröä ja ääni vaimenee. Näköviritysputkeen jää noin 5 milliä leveä kiila ja se ei kapene vaikka asemaa säätää(leviää kyllä jos löytyy häiriötä voimakkaampi taajuus).Kun sammutan radion ja kytken uudelleen päälle sama toistuu,eli hetken kuuluu ja alkaa särö.Muilla alueilla ainakin näköputki toimii mielestäni niin kuin pitää joten olisi ehkä pääteltävissä että ULA:n puolella jokin reistaa.
Hurinat olen saanut lähes pois vaihtamalla 3kpl 50uf elekrolyyttikonkkia.Myös näköviritysputki on uusi(Neuvostoliittolainen).Nyt tarvitsisin hieman tuuppausta kun taito ei enää oikein riitä.Kuinka monta elkoa tuossa radiossa on?Nuo 3 jotka vaihdoin oli mittarillakin tarkisteltuna sököjä  ja todennäköisesti on loputkin mikäli niitä on.Radio on kaikesta päätellen ollut pitkään käyttämättä ja veikkaan että ulkotilaisessa säilytyksessä,ainakin jossain aiheessa.
Olen aika noviisi näiden kanssa joten esim. tuo sähkökuvien luku ei välillä oikein meinaa aueta.Mutta jospa joku osaisi selittää mistä päin vikaantunutta komponenttia etsiä.
Tätä foorumia olen taustalla lueskellut paljon ja saanut jopa yhden kaatopaikalle tuomitun Salora Riviera 58:n foorumin vinkeillä korjattua toimivaksi käyttöradioksi.

Tämä viesti on myös tuolla toisen keskustelun alla jossa on keskustelua Gavotte 9 exportista joten pahoittelut tupla viesteistä.
Edit.
Pahus.Tämä viesti on varmaankin väärässä paikassa.Moderaattori siirtäneen oikeaan paikkaa.

« Viimeksi muokattu: 13.08.2017 klo 13:14:14 Kirjoittaja oskari71 »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

oskari71
YaBB Newbies
*
Poissa

Re: Telefunken Gavotte 9 export ULA ongelma
Vastaus #1 - 14.08.2017 klo 16:09:49
Tulosta viesti  
Itse itselleni vastaten...EHC81 putki aiheuttaa nuo mainitsemani oireet.Vaihdoin putken toisesta radiosta ja oireet poistuu.No...ei tuo konkkaremonttikaan kyllä hukkaan mennyt.

Sivun alkuun

IP kirjattu