Normaali aihe Radio Merkurs nettiradiosta (Luettu 558 kertaa)
oh1feb
Senior Member
Poissa

Radio Merkurs nettiradiosta
10.08.2017 klo 10:29:04
Tulosta viesti  
Olen kuunnellut tuota asemaa lähes päivittäin kun se nyt sattuu lähettämään pääsääntöisesti 50-70 luvun musiikkia lähes tauotta. Mulla on tuollainen mini-fm lähetin kytkettynä tietokoneen audio ulostuloon ja niinpä vastaanotto vanhoilla putkilaitteilla onnistuu hyvin lähitiloissa.
Systeemi toimii muutoin hyvin, paitsi että äänenvoimakkuus Radio Merkursín lähetteessä vaihtelee aika paljon. Kyselin tuota asemalta ja kertoivat, etteivät käytä tuossa prosessointia ja tuo olisi syynä?
Koneessani on Realtekín äänikortti ja yritin siitä etsiä jonkinlaista automaattiasetusta tuon ulostulon vakioimiseksi? Ei ainakaan toistaiseksi löytynyt.
Kysyisinkin onko näissä eri äänikorteissa tuollaista toimintoa ylipäätään?

Sivun alkuun

IP kirjattu

PFM_90.7
YaBB Newbies
*
Poissa

Re: Radio Merkurs nettiradiosta
Vastaus #1 - 13.01.2018 klo 11:35:41
Tulosta viesti  
Hei, musiikkikappaleet "Merkurs" eroavat todellakin äänenvoimakkuudesta ja laadusta. Jopa minun äitini (90-vuotias) on huomannut, että kuunnellessasi web radioa. Syy on varmaa, että he ostavat CD-levyjä, laittaa ne mp3iksi ilman normalisointia ja siksi jokaisella soitetulla nimikkeellä on erilainen käsittely. Oletan, että ne eivät käytä erittäin voimakasta (tai ei lainkaan ollenkaan) rajoitinta lähetinmastoon. Tämä on vanha kouluradio ja pidän siitä.

Realtek-ohjelmistossa on käsittelyvaihtoehto tai äänitoiminto. Käytän samaa laitetta. Löydät sen joko nimellä "Sound Effect" / "AC97" (SOUNDMAN.exe) tai "Realtek Sound MAnager" (RTLRACK.exe) ja seuraa sitten "AV-teline". Mutta se ei auta joka tapauksessa niin paljon. äänekkyys-erot ovat liian suuria.

Musiikki "Radio Merkurs" on ilman lisätehtäviä tai muutoksia. Voit käyttää streamiä suoraan WLan Radio -palvelun tai Alexan kautta.   Silmänisku

http://89.201.21.93:8000

Käytän FM-lähetystä levittämään signaaleja "Merkurs", mutta vaikka sisäisessä käsittelyssäni (sound Processing), musiikin eri äänenvoimakkuus on kuultavissa. Itse asiassa 96 kbps ei ole myöskään paras vaihtoehto lähetysten uudelleen lähettämiseen...

Haluan tämän aseman 192kbps-virran. Suuri musiikki. Rakastan sitä!  Kliseinen
« Viimeksi muokattu: 13.01.2018 klo 11:52:23 Kirjoittaja PFM_90.7 »  

RealtekRack.JPG ( 35 KB | 0 latausta )
RealtekRack.JPG
Sivun alkuun

IP kirjattu

PFM_90.7
YaBB Newbies
*
Poissa

Re: Radio Merkurs nettiradiosta
Vastaus #2 - 13.01.2018 klo 11:52:03