Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2 3  Lähetä aiheTulosta
Erittäin kuuma aihe (Enemmän kuin 25 vastausta) Tulostin? (Luettu 19081 kertaa)
Maja
God Member
*****
Poissa


SRHS 478

Viestejä: 3372
Sijainti: Lounais-Suomi
Tulostin?
24.03.2017 klo 22:49:14
Tulosta viesti  
Sain käsiini Canon MP190 tulostimen josta on molemmat kasetit poistettu, kokeilin laitetta kotona, tuntuu toimivan ja ajuritkin
löytyi automaattisesti. Mutta kannattaako tällaiseen hankkia uusia kasetteja, suutinlista askarruttaa, onkohan sinne kuivunut
tukoksia kasettien poistamisen seurauksena? Entä minkähän laatuinen tulostin/skanneri tämä mahtaa olla, en löytänyt hintaa tälle
mistään, myynti on ilmeisesti päättynyt jo 2014?

Markku  Täh
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HarO
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 1020
Re: Tulostin?
Vastaus #1 - 25.03.2017 klo 00:54:19
Tulosta viesti  
http://www.alphr.com/canon/canon-pixma-mp190/30267/canon-pixma-mp190-review

Halpasarjan vehjes, jonka tulostuslaatu kuitenkin ihan kelpo, musta pigmettipohjainen, kolmiväri "dye".

Kuivumisista tietysti ei voi sanoa mitään varmaa, mutta eiköhän se aika todennäköistä liene. Tietysti sitä voi koittaa puhdistaa, jos harrastuneisuutta riittää. Höyry näyttää olevan kovassa kurssissa ainakin vesiliukoisella puolella.

H.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2017 klo 01:09:50 Kirjoittaja HarO »  

Joka hetki on poikkeus - S. Paronen
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Markku
YaBB Newbies
*
Poissa



Viestejä: 42
Re: Tulostin?
Vastaus #2 - 25.03.2017 klo 06:28:30
Tulosta viesti  
Minulla ainakin on huonoja kokemuksia noista ja vastaavista halpistulostimista.Mitä minulla on ollut niin on kuivunut vaikka kasetit on ollut sisällä ja aina on saanut takuta värin/värien kanssa,
varsinkin jos käyttö on vähäistä.Sitä en sitten tiedä onko ollut käyttäjässä vika.Olen nähnyt kaatopaikan keräys kontissa noita halpasarjan tulostimia ja uskonpa että suurin osa on täysin ehjiä.Tokihan noillakin tulostaa ja mikäpä estää ainakin harrastus mielessä touhuamaan koneen kanssa jos mielenkiintoa riittää.
Siirryin itse lasertulostimeen ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia,olipa sitten käyttöä vähemmän tai enemmän.Toki tuossa ei ole kun musta väri mutta kasetilla saa tulostettua paljon ja ei kuivu väri.Itse en ole nähnyt enää järkevää käyttöä värikasettien käytölle,ovat aika hintavia siihen nähden mitä niillä saa tulostettua.Nämä tietenkin on vain minun mielipiteitäni.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH2EO
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 1040
Re: Tulostin?
Vastaus #3 - 25.03.2017 klo 09:28:07
Tulosta viesti  
Minulla oli vastaava Cannon käytössä monet vuodet ilman mitään kuivumisongelmia. Lopulta se väsähti muuten ja tilalle ostin uuden halpis-Cannonin. Taas toimii tulostukset, skannaukset ja kopioinnit. Onhan se sinänsä älytöntä, että uudet täysikokoiset värikasetit maksavat yhteensä enemmän kuin koko laite uutena. Ei kuitenkaan aina värien loppuessa viitsi ostaa uutta laitetta 😊
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
AriH
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 697
Sijainti: Turku
Re: Tulostin?
Vastaus #4 - 25.03.2017 klo 11:51:37
Tulosta viesti  
Joopa, joo... Minullakin on tuolla Brother DCP-J525W ilman musteita odottanut jo puoli vuotta. N. 3 v vanha vehje ja hyvin toimiva, skanneri ja kaikki, mutta kun ne ryökäleen musteet maksaa 4:n värin satsi n. 80 €.

En ole saanut päätettyä vieläkö ostan niitä, kun halvimmat värilaserit on hiukan yli satasen!! Mustaan tulostukseen on jo laseri, mutta väriäkin joskus tarvitsisi...
Tulisikohan tämän säikeen mukana jo jokin ratkaisu Hymiö
t.Ari
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Markus Hautaniemi
God Member
*****
Poissa


SRHS 81

Viestejä: 2515
Sijainti: Kokkola
Re: Tulostin?
Vastaus #5 - 25.03.2017 klo 12:16:14
Tulosta viesti  
Värit on valmistajien bisnes. Kuluttajille tulostimia myydään huokealla hinnalla. Kun tulee värien osto eteen; maksavat ne enemmän kuin koko uusi tulostin. Tämä koskee niin mustesuihku kuin värilaser tulostimia.
Tyyriit ammattilaisten käyttöön tarkoitetut tulostimet tulevat huokeammaksi käyttää. Niissä on isot värisäiliöt. Tästä on useita tutkimuksia, jossa näin on todettu. Kotikäyttöön nämä toki soveltuvat, mutta värien hankinta on tyyristä. Ammattilaisten tulostimiin saa varaosiakin hankituksi.
  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
OHhami
Full Member
***
Poissa


SRHS, Helsinki

Viestejä: 219
Re: Tulostin?
Vastaus #6 - 25.03.2017 klo 14:22:48
Tulosta viesti  
Uskon, että uutena myytävissä mustesuihkuprinttereissä on esiasennettuna "kokeilu värikasetit", joissa on huomattavasti vähemmän mustetta kuin erikseen myynnissä olevissa värikaseteissa.

Olen joskus ollut ostamassa laserprintteriini värikasettia kun kauppaan tullut nuorukainen kysyi mustesuihkukasettien hintaa. Hän päättikin käydä ostamassa uuden printterin vaikka kaupan myyjä sanoi edellä olevan asian.

Toivottavasti kyseinen nuorukainen toimittaa tyhjät mustekasetit sisältävän printterinsä oikeasti kierrätykseen!
  

Eero Leppämäki - OH2AXU
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
LGL.
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 1110
Re: Tulostin?
Vastaus #7 - 25.03.2017 klo 14:47:16
Tulosta viesti  
Olen käyttänyt tarvike-värikasetteja , koska ovat hinnaltaan puolet siitä mitä OEM kasetit maksaa. Ei ole mitään eroa näissä, toimii hyvin.  Mutta mustesuihkuprintterit ovat leluja, toimii aikaansa kunnes pari kolmen v. päästä alkaa reistailla. Pöydällä on 300 € Canonin Pixma MP970, joka olen korjannut ja putsannut tiheästi, en suosittelisin. Kannattaa heti satsata kunnon värilaseriin jos halutaan toimintavarmuutta ja

Hyvää tulostusta


LGL
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Eero Aro
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 788
Re: Tulostin?
Vastaus #8 - 25.03.2017 klo 15:02:54
Tulosta viesti  
Sain "Ei sallittu"-virheilmoituksen, kun yritin postata tätä yhtenä pätkänä. Kun jaoin sen kahteen osaan, niin lähettäminen onnistui:

Jo monta vuotta sitten puhdistin Epson DX4850 -laitteen suuttimet. Oli sellainen puolen päivän homma purkamisineen ja liotteluineen. Putsauksen jälkeen tulostin toimi hyvin pari kuukautta, sitten taas joku väri tukkiutui.

Ainakin tuossa mallissa on tulostuspään puhdistustoiminto, joka suihkuttaa runsaasti (sitä kallista) mustetta suuttimien läpi. Jos laitetta käyttää tarpeeksi usein, niin toiminto auttaa, mutta puhdistukseen kuluvalla mustemäärällä pystyisi tulostamaan aika paljon. Jos suutin pääsee kuivumaan liian harvan käytön takia, niin puhdistustoiminto ei sitä pysty avaamaan.

Ainakin tuon aikaisissa Epsoneissa mustekasetin pystyi laittamaan paikalleen vain rajatun määrän kertoja. Kasetissa on siru, jolla tulostin tunnistaa sen. Kun laskuri tulee täyteen, niin tulostin ei hyväksy kasettia. Tällä varmaankin pyrittiin estämään uudelleen täytettyjen kasettien käyttö. Jouduin kuitenkin heittämään useita kasetteja roskiin vain siksi, että olin välillä ottanut kasetit ulos laitteesta ja puhdistanut laitetta.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Eero Aro
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 788
Re: Tulostin?
Vastaus #9 - 25.03.2017 klo 15:05:37
Tulosta viesti  
jatkuu:

Monissa Epsoneissa on "jätemusteallas", pikkuinen matala alumiinikaukalo, jossa on vaahtomuovisuikale. Jokaisen sulkemisen yhteydessä tulostin suihkaisee kirjoituspään läpi mustetta, joka valuu letkua putkea pitkin altaaseen ja kuivuu sinne ennen pitkää. Tulostimessa on laskuri, joka lopettaa laitteen toiminnan, kun tietty määrä altaan täyttökertoja saavutetaan. Tulee virheilmoitus että allas on täysi. Se tarkoittaa, että laitetta ei enää voi käyttää.

En jaksanut sen Epsonin kanssa enempää.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
LGL.
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 1110
Re: Tulostin?
Vastaus #10 - 25.03.2017 klo 15:27:52
Tulosta viesti  
Just niin, näissä on se "muste-allas" kaikissa, ja joka kertaa kun käynnistät koneen, se "putsaa" suuttimet ja kuluttaa tietyn määrän mustetta, että kuluisi enemmän. Printterifirmat mainostivat että voidaan helposti tehdä "omat valokuvat" kotona printterillä. Tämähän vasta kuluttaa väriä, elikkä yksi värikasetti oli suurpiirtein 6 - 10 A4-arkkia värikuvaa.
Jotkut menivät valitettavasti retkuun.

LGL
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Maja
God Member
*****
Poissa


SRHS 478

Viestejä: 3372
Sijainti: Lounais-Suomi
Re: Tulostin?
Vastaus #11 - 25.03.2017 klo 16:07:21
Tulosta viesti  
Tämä oli ilmainen laite ja värikasetit saa alle viidenkympin, mutta 500/300 tulosteet, eli kallista tämä tuntuu olevan. Tästä tulee
kakkoskone, lähinnä skannaukseen työkoneelle. Pääkoneella on iso mustavalkolaser jossa värikasetin koko on 8 x 30cm ja se ei
maksa kuin 75e?, sillä saa tuhansia tulosteita. Värilaseria olen haikaillut mutta kunnollisten hinnat ovat edelleen pilvissä vaikka
niiden tekninen kehitys on ollut nopeaa. Ns. halpismerkeistä minulla ei ole kokemuksia mutta nämä Canonit ovat toimineet aina
hyvin, mitään ongelmia käytössä ei ole ollut koskaan.

Markku  Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Maja
God Member
*****
Poissa


SRHS 478

Viestejä: 3372
Sijainti: Lounais-Suomi
Re: Tulostin?
Vastaus #12 - 25.03.2017 klo 16:19:06
Tulosta viesti  
LGL. kirjoitti 25.03.2017 klo 15:27:52:
Just niin, näissä on se "muste-allas" kaikissa, ja joka kertaa kun käynnistät koneen, se "putsaa" suuttimet ja kuluttaa tietyn määrän mustetta, että kuluisi enemmän. Printterifirmat mainostivat että voidaan helposti tehdä "omat valokuvat" kotona printterillä. Tämähän vasta kuluttaa väriä, elikkä yksi värikasetti oli suurpiirtein 6 - 10 A4-arkkia värikuvaa.
Jotkut menivät valitettavasti retkuun.

LGL


Tässä Canonissa tuo suuttimien puhdistus tehdään vain tarvittaessa ja sen yhteydessä on varoitus runsaasta musteen kulutuksesta,
tätä varten koneesta löytyy oma ylläpito-ohjelmisto?

Aika paljon noita värikuvia kasetilla saa jos A4 koko muutetaan esim 13 x 18 kuvakooksi, eli kymmenittäin? Värikuvien valmistus on
aina ollut kallista joten eipä tämä omatoiminen tulostaminenkaan ihan ilmaista voi olla? Kävin taannoin liikkeessä tulostamassa
muutaman valokuvan á 1,50e?

Markku  Pyöritä silmiä
« Viimeksi muokattu: 25.03.2017 klo 16:59:52 Kirjoittaja Maja »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Markus Hautaniemi
God Member
*****
Poissa


SRHS 81

Viestejä: 2515
Sijainti: Kokkola
Re: Tulostin?
Vastaus #13 - 25.03.2017 klo 16:52:12
Tulosta viesti  
Minulla oli aikoinaan Canon S520, joka oli paremman luokan tulostin. Se hukkasi väriä huikeat määrät, kun se piti suuttimet auki. Tässä oli erillisvärit ja erilliset tulostuspäät. Värit maksoivat 10 euroa per väri. Melko huokeaa - vaan ei ollut. Ne vähät tulostukset, jotka tein olivat tyyriitä. Vihainen
Kyseinen tulostin oli yksi ostos, jonka hankintaa olen katunut. Toinen on Canon 9950F skanneri. Se ja tuo tulostin menivät rikki useaan kertaan. Skanneri on vielä tallessa. Ei suostu toimimaan. Vihainen
Yhtään Canon merkkistä tuotetta en enää hanki.
  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
AriH
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 697
Sijainti: Turku
Re: Tulostin?
Vastaus #14 - 25.03.2017 klo 19:10:39
Tulosta viesti  
Se musteen vähäinen määrä tulostimien aloituskaseteissa ei kyllä ole uskon asia vaan fakta.
Myyjän mukaan 20-40% täydestä kasetista ja koskee myös ammattivehkeitä, joissa mustetta tuntui olevan n. puolet täydestä. Koskee siis sekä mustesuihkareita että lasereita.
Ari
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2 3 
Lähetä aiheTulosta