Normaali aihe Maximum C/T-8000 =Marusys MS450 huolto-ohje (Luettu 3748 kertaa)
Pasi
YaBB Newbies
*
Poissa

Maximum C/T-8000 =Marusys MS450 huolto-ohje
30.06.2016 klo 02:53:20
Tulosta viesti  
Tuollainen Maximum C-8000 digiboksi lakkasi tottelemasta kaukosäädintä. Välillä se toimii ja väillä ei. Mitään johdonmukaisuutta tähän en ole keksinyt. Onneksi webin kautta komentaessa tottelee.

* Virtalähteen elkot vaihdoin pari vuotta sitten ja jännitteet ovat edelleen ok.
* Kauko-ohjaimia olen kokeillut kolmea ja kaikki ne toimivat toisen samanlaisen boksin kanssa.
* Varaosaboksista vaihdoin tähän etupaneelin, jossa on IR-vastaanotin ja näyttö, mutta sekään auttanut.
* Emolla ei näy olevan kärsineitä konkkia. Varaosaboksissa sen sijaan niitä oli...

Huolto-ohje olisi kiva löytää jostain Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

VjpA
God Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Vantaa
Re: Maximum C/T-8000 =Marusys MS450 huolto-ohje
Vastaus #1 - 06.07.2016 klo 23:28:03
Tulosta viesti  
Tuohon ei taida löytyä huolto-ohjetta, miten on sun ohjelmistopäivitykset siinä - jos käyttis on seonnut?

Toinen vois olla juotosvika emolevyllä tai liitinvika. Kun siinä on Marusys:in valmistuttama piiri, niin vastaavalla prossulla varutetuista tallentimien huolto-ohjeista ei ole apua.
Hyvin on sun laite kestänyt, jos vielä toimii Silmänisku

t. // Jukka
Sivun alkuun

IP kirjattu

Pasi
YaBB Newbies
*
Poissa

Vastaus #2 - 11.07.2016 klo 14:36:53
Tulosta viesti  
Meillä on näitä noin 6 kpl käytössä. Kaikkiin olen uusinut virtalähteen konkat. Käytettynä olen ostanut muutaman lisää ja vain pari on uutena kaupasta ostettuja.

Nyt viikko sitten toinenkin alkoi kiukuttelemaan: ei käynnisty loppuun saakka. En ole ehtinyt vielä kokeilemaan vaihtaa siihen kovalevyä ja/tai päivittämään firmistä uudelleen.

Molemmista olen mitannut virtalähteen jännitteet ja ovat ihan ok. Rippelitkin ovat kurissa. Kyseessä ei siis ole virtalähdevika.

En usko, että kauko-ohjainongelma olisi myöskään firmisperäinen, sillä se on pahentunut satunnaisesta täydelliseen mykkyyteen parissa viikossa. Välillä testatessa etupaneelin ledi vilkkuuu kauko-ohjainta käytettäessä, mutta vasta boxin oltua useamman tunnin päällä.

Emon konkat voisin kokeilla vaihtaa uusiin, mutta se on tylsää ja aikaa vievää hommaa, sillä niiden jalat on käännetty kytkentälevyn pintaa vasten ja reiät ovat aika ahtaat. Hain kyllä jo Bebekistä ison pussillisen konkkia. Niitä on yli 40 kpl   Itku
« Viimeksi muokattu: 12.07.2016 klo 05:11:19 Kirjoittaja Pasi »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

VjpA
God Member
Poissa

SRHS

Vastaus #3 - 11.07.2016 klo 22:29:54
Tulosta viesti  
Voihan se olla, että emolla olevat virtalinjojen konkat on myös kypsyneet - ainakin nuo heti jännitesyöttöliittimen vieressä olevat hakkurikonkat. Jos niitä vaihtaa, niin kannattais ehkä käyttää Panasonikin FR-sarjaa tai vastaavaa (Partco). Tää vaihtohomma on aina vähän hakuammuntaa, kun ei ole kaaviota tai muutakaan tietoa.
Korjasin äskettäin Panasonic:in vastaavan vehkeen (oma juttu tulossa)

C8000_sn.png ( 346 KB | 0 latausta )
C8000_sn.png

t. // Jukka
Sivun alkuun

IP kirjattu

Pasi
YaBB Newbies
*
Poissa

Vastaus #4 - 12.07.2016 klo 05:17:29
Tulosta viesti  
Tuo oli hyvä vinkki. Yhteen näistä olen joutunut nuo emolla olevat 3 elkoa vaihtamaan. Powereiden elkot olen valinnut Rubyconilta ja kriteereinä on ollut "low esr", 105C ja mahdollisimman pitkä lifetime. Samaa reseptiä käytin myös näihin kolmeen emolevyn konkkaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

VjpA
God Member
Poissa

SRHS

Vastaus #5 - 01.12.2017 klo 22:04:53
Tulosta viesti  
Nyt sekin selvisi, näissä (-kin) laitteissa on prossun juotokset pettäneet ja se aiheutaa kaikenlaisia vikoja. Olisivat laittaneet kunnon jäähdytyelementin prossulle, niin olis ehkä kestänyt vähän pitempään.

t. // Jukka
Sivun alkuun

IP kirjattu