Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 3 4 [5]  Lähetä aiheTulosta
Erittäin kuuma aihe (Enemmän kuin 25 vastausta) Juotosasemat/juottimet lyijyttömälle tinalle? (Luettu 23988 kertaa)
Markus Hautaniemi
God Member
Poissa

SRHS 81

Sijainti: Kokkola
Re: Juotosasemat/juottimet lyijyttömälle tinalle?
Vastaus #60 - 03.02.2019 klo 01:03:12
Tulosta viesti  
Löytyi EU:sta verkkokauppa, joka myy aitoja Hakko juotosasemia.
https://www.batterfly.com/shop/stazioni_saldanti?page=2
Hinnat ovat ilman ALV:ta, myyvät myös ilmeisesti kuluttajille.

Sivun alkuun
IP kirjattu

OH3NWD
Full Member
Poissa

Vastaus #61 - 03.02.2019 klo 13:53:04
Tulosta viesti  
Tuolla aiemmin tässä säikeessä oli Welleristäkin puhetta, tässä on käyttöohjeesta sivut, missä on kärkien tyypit ja lämpötilat. Minulla on sellainen käsitys, että kärki "8" olisi lyijyttömälle sopiva. Maailmalta löytää noita uusia vanhaa varastoa kyllä. Uusiakin saa, mutta niissä on kärki ja magneettiosa erikseen kahdesta kappaleesta, kyllä ne varmastikin toimivat, mutta itse pidän niistä vanhemmista, mitä on ollut 60-luvulta asti. Olikohan jossakin ilmoitettu vuosi 1964 TCP:n julkaisulle..

tcp1.png ( 59 KB | 17 latausta )
tcp1.png
tcp2.jpg ( 50 KB | 15 latausta )
tcp2.jpg
Sivun alkuun

IP kirjattu

OH6LSL
God Member
Poissa

SRHS

Vastaus #62 - 04.02.2019 klo 14:03:31
Tulosta viesti  
Olen viime aikoina saanut todella surkeita Wellerin kärkiä. Ainakin Vaasan Elekeskus myy ihan skeidaa tavaraa. En tiedä mitä kopioita ovat, mutta menevät ihan ruskeiksi parissa tunnissa. Tein reklamaationkin, mutta ei vastakaikua...

Vaikuttaako lyiyllinen tina näin?

TME:ltä tilasin, niin oli ok.

Vanhat WTCP kärjet kestää vuosia.

Onko muilla samoja kokemuksia?

Janne

Janne OH6LSL
Sivun alkuun
IP kirjattu

Jari
God Member
Poissa

SRSH

Sijainti: Oulu
Vastaus #63 - 04.02.2019 klo 15:17:43
Tulosta viesti  
Plato merkkisistä Weller tarvikekärjistä on minulla huonoja kokemuksia. Ne käyttäytyvät juuri noin ja voi heittää roskiin samantien.

Jari

Sivun alkuun

IP kirjattu

OH3NWD
Full Member
Poissa

Vastaus #64 - 04.02.2019 klo 15:57:35
Tulosta viesti  
Brittiläiset ja saksalaiset Ebay-kauppiaat myyvät TCP:n  ja sen vähän uudemman nupista säädettävän (WECP?) kärkiä, voisi kuvitella, että ovat aitoja ja oikeita, hinta on eri kuin kiinalaisilla, ja ainakin niissä parissa, mitä olen ostanut, on ollut ihan Wellerin leimat ja toimivuus kunnossa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

astronic
Full Member
Poissa

Vastaus #65 - 04.02.2019 klo 20:21:41
Tulosta viesti  
https://www.yeint.fi/fi/tuotantotekniikka/juottaminen/juotinkarjet/juotinkarjet-...

Yllä olevasta linkistä katselin juotinkärkien ominaisuuksia ja kyllä noitten edellisten taulukoitten lämpötilat tuntuvat oikeilta. 7= 370, 8= 425 ja 9 = 480 astetta .

Sivun alkuun

IP kirjattu

jsmaa
Full Member
Poissa

SRSH

Vastaus #66 - 04.02.2019 klo 20:36:53
Tulosta viesti  
OH6LSL kirjoitti 04.02.2019 klo 14:03:31:
Olen viime aikoina saanut todella surkeita Wellerin kärkiä. Ainakin Vaasan Elekeskus myy ihan skeidaa tavaraa. En tiedä mitä kopioita ovat, mutta menevät ihan ruskeiksi parissa tunnissa. Tein reklamaationkin, mutta ei vastakaikua...

Vaikuttaako lyiyllinen tina näin?

TME:ltä tilasin, niin oli ok.

Vanhat WTCP kärjet kestää vuosia.

Onko muilla samoja kokemuksia?

Janne

Kyllä on samoja kokemuksia,olen ihmetellyt myöskin näitä nykyisiä kärkiä. Viimeksi tilasin muutaman seiskan kärjen ja niissä kaikissa on sama ominaisuus,ei säily kirkkaana kuin hetken ja ellet pyyhi kärkeä puhtaaksi niin turha on yrittää juotosta sulattaa tai tehdä uutta juotosta,kärki on aivan harmaa.Termostaatit on kunnossa kaikissa kolmessa  joten lämpötilojen pitäisi olla ok.

Sivun alkuun

IP kirjattu

OH6NT
Senior Member
Poissa

SRSH #840

Sijainti: Pännäinen
Vastaus #67 - 04.02.2019 klo 21:29:26
Tulosta viesti  
jsmaa kirjoitti 04.02.2019 klo 20:36:53:
Olen viime aikoina saanut todella surkeita Wellerin kärkiä. Ainakin Vaasan Elekeskus myy ihan skeidaa tavaraa.

Tietääkseni Starelec hankkii myytävänsä myös TME:ltä... Hymiö

Vy 73 de OH6NT
Sivun alkuun
IP kirjattu

OH3NWD
Full Member
Poissa

Vastaus #68 - 05.02.2019 klo 06:49:38
Tulosta viesti  
YE:ltä näköjään saa vielä vanhanmallisia kärkiä. Minulla on ollut käsitys, että niiden valmistus on lopetettu. Viitisen vuotta sitten ostamani 12 voltin TCP:n kanssa tuli mukana tämä uudemman mallinen, mikä on kaksiosainen. Siihen piti ostaa sitten varaosana vanhaan kärkeen sopiva kiristysholkki, että sai vanhat terät käyttöön.

Kuva siitä uudesta kärjestä. Itselle ainakin tulee mieleen, että lämmönjohtuminen teräosaan on huonompi, kun se on katkaistu.

PT6-LT+ADAPT.jpg ( 3 KB | 12 latausta )
PT6-LT+ADAPT.jpg
Sivun alkuun

IP kirjattu

Maja
God Member
Poissa

SRHS 478

Sijainti: Lounais-Suomi
Vastaus #69 - 05.02.2019 klo 09:48:45
Tulosta viesti  
Minusta Wellerin juottimiin ei kannata laittaa mitään tarvikeosia, ostin kirpparilta taannoi yhden
käytetyn TCP:n kahvan ja siinä oli jokin outo terä jonka vaihdoin. Mutta ongelma oli siinä että
sen vanhan terän irroittaminen ei ollutkaan mikään helppo tehtävä koska se oli tiukasti jumissa?

Tuo YE:n tutkimus kestoiästä on katsantokanta teollisuuteen jossa juottimet ovat käytössä
ympäri vuorokauden. Itselläni alkuperäiset kärjet kestävä normaalisti useita vuosia joten ei
se n.7e kappalehinta mikään mahdoton hinta ole käytännössä. Lyijyttömissä tinoissa voisi
nuo runsaasti hopeaa sisältävät laadut olla harrastajakäytön kannata paras vaihtoehto?

Markku  Pyöritä silmiä

Sivun alkuun

IP kirjattu

LGL.
Senior Member
Poissa

Vastaus #70 - 06.02.2019 klo 16:11:28
Tulosta viesti  
Normaalikäytössä ollut Ersan TE40 kolvin kärki ajettu vuodesta 1991,  Edelleen huippu kunnossa. Vaihto-tippi  maksaa yli 10 € , plus postikulut 11 e (Distrelec).

LGL

ERSA_TE40_tip.jpg ( 180 KB | 14 latausta )
ERSA_TE40_tip.jpg
Sivun alkuun

IP kirjattu

OH6LSL
God Member
Poissa

SRHS

Vastaus #71 - 06.02.2019 klo 20:51:07
Tulosta viesti  
TME:n pussissa luki "Weller"
VEKOY:n jotain muuta.

Janne

Janne OH6LSL
Sivun alkuun
IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 3 4 [5] 
Lähetä aiheTulosta