Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3  Lähetä aiheTulosta
Erittäin kuuma aihe (Enemmän kuin 25 vastausta) 6 mm2 kaapeliin Schuko pistotulppa? (Luettu 20075 kertaa)
Markus Hautaniemi
God Member
*****
Poissa


SRHS 81

Viestejä: 2516
Sijainti: Kokkola
Re: 6 mm2 kaapeliin Schuko pistotulppa?
Vastaus #15 - 26.02.2014 klo 22:17:09
Tulosta viesti  
Saksalainen MENNEKES Schuko pistotulppa. Tällaisia aikomukseni on hankkia.
  

Mennekes.JPG ( 57 KB | 0 latausta )
Mennekes.JPG
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
Markus Hautaniemi
God Member
*****
Poissa


SRHS 81

Viestejä: 2516
Sijainti: Kokkola
Re: 6 mm2 kaapeliin Schuko pistotulppa?
Vastaus #16 - 27.02.2014 klo 20:27:05
Tulosta viesti  
5,50€ nämä Schuko pistotulpat maksaa kappale; tilasin viisi. Paikallinen sähköliike toimittaa. Hymiö
  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
oh6mf
God Member
*****
Poissa


SRSH

Viestejä: 601
Sijainti: Seinäjoki
Re: 6 mm2 kaapeliin Schuko pistotulppa?
Vastaus #17 - 27.02.2014 klo 20:38:47
Tulosta viesti  
Tere

Täällä Pohjanmaalla noita olen ostellut Halpakaupoista.
Ovat mukavia pistää kiinni jatko ja Lämmitysroikkien kaapeleihin, ja tukevia .

Toisaalta taas tosi tökkyräisia käyttää sisätiloissa mielestäni.

löytynee MiniMani , Veljekset Keskinen , Hong Kong , Sopuraha kaupoista.. noista olen ainakin niitä hakenut .

Tosin en ole tommosta punasta nähnyt , mutta valkosia ja mustia kylläkin .

73 de oh6mf
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Markus Hautaniemi
God Member
*****
Poissa


SRHS 81

Viestejä: 2516
Sijainti: Kokkola
Re: 6 mm2 kaapeliin Schuko pistotulppa?
Vastaus #18 - 27.02.2014 klo 21:49:18
Tulosta viesti  
oh6mf kirjoitti 27.02.2014 klo 20:38:47:
Tere

Täällä Pohjanmaalla noita olen ostellut Halpakaupoista.
Ovat mukavia pistää kiinni jatko ja Lämmitysroikkien kaapeleihin, ja tukevia .

Toisaalta taas tosi tökkyräisia käyttää sisätiloissa mielestäni.

löytynee MiniMani , Veljekset Keskinen , Hong Kong , Sopuraha kaupoista.. noista olen ainakin niitä hakenut .

Tosin en ole tommosta punasta nähnyt , mutta valkosia ja mustia kylläkin .

73 de oh6mf
Hieman epäilen, että halpakaupoissa myytäisiin samaa MENNEKES Schuko pistotulppaa. Epävarma Samannäköisiä, mutta eri valmistajan voi olla. Täytyypä käydä katsomassa Kokkolan Minimanissa. Virnistys
  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
oh6mf
God Member
*****
Poissa


SRSH

Viestejä: 601
Sijainti: Seinäjoki
Re: 6 mm2 kaapeliin Schuko pistotulppa?
Vastaus #19 - 28.02.2014 klo 01:18:44
Tulosta viesti  
juu , kato , kun käyt  .
hintaa en tiedä , kun ei sattuneesta syystä ole tänätalvena tarvinnut korjailla kiinni jääneitä tai yliajettuja autonlämmitys jatkoroikkia.
ilmeisesti ollut lämmityksen tarve ollut vähäisempi tai sitten kuskit oppineet .... ..

Kovin olivat kuitenkin samoja kuin sähköliikkeestä ostetut "aidot" mennekesit .

noiden halpojen kiinassa valmistettujen bulkki sähkötarvikkeiden tunnistaminen on kyllä kovin vaikeaa , kun siellä on kait tapana että merkkituotteita rahtina valmistavalla yhteisyrityksellä on oikeus myydä bulkkina samaa tuotetta markkinoille , kunhan ei käytä merkin nimeä.

Sitten se bulkkikama saattaa joutua laivakonttiin , ja ajelehtia Eurooppaan tai peräti Suomeen jollekin pakattavaksi
pusseihin tai kupla pakkauksiin.

jotenkin tuntuu oudoltakin että schukoja tehtäis vielä täällä euroopassa kilpailukykyiseen hintaan ??

Olen ollut siinä käsityksessä että nuo tehtäis Nanjing in tehtalla kiinassa  ?
(Nanjing Mennekes Electric Appliances Co., Ltd)
Ainakin se tehdas mainostaa valmistavansa Menneksin pistotulppia ?

tiedä sitten ?

joka tapauksessa tykkään niistä ulkokäytössä , hyvä vedonpoisto , taivutussuoja ja 2.5mm2 niinkuin 1.5mm2 saa hyvin kiinni

73 de oh6mf
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH5IJL
God Member
*****
Poissa


SRHS, Hamina

Viestejä: 1243
Re: 6 mm2 kaapeliin Schuko pistotulppa?
Vastaus #20 - 28.02.2014 klo 08:47:07
Tulosta viesti  
Minä olen purkanut varastoon paljon vanhan hyvän ajan sähkötarvikkeita eli 70-80-lukujen kotimaisia kiinteän asennuksen Strömforsin pistorasioita ja myös tuon ajan pistotulppia.
Eivät toki yleensä ole vesitiiviitä nuo pistotulpat, mutta muuten hyvälaatuisia.

Samoin olen käyttänyt kotona kun olen uusinut asennuksia noita Strömforsin 1970-luvun pistorasioita ja jonkin verran myös kytkimiä.
Näissä on kunnolliset ruuviliittimet eikä mitään helkutin jousiliittimiä. Samoin on peitelevyissä vanhan tuotannon mallit semmoisia kovapintaisia joihin ei lika tartu ja jotka saa helposti puhdistettua uuden veroisiksi. Useimmissa uudemmissa on muovi erilaista ja vähän mattapintaista ja huonosti puhdistettavaa.

Ilpo
  

Ilpo J Leppänen - OH5IJL
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
Markus Hautaniemi
God Member
*****
Poissa


SRHS 81

Viestejä: 2516
Sijainti: Kokkola
Schuko pistotulppien laadusta?
Vastaus #21 - 28.02.2014 klo 21:30:17
Tulosta viesti  
Oliko ennen parempia Schuko pistotulppia; siis laadullisesti? Wanhoja bakeliittikuorisia ei enää saane mistään; millaisia ne olivat? En ole koskaan nähnyt sellaisia Schuko pistotulppia.
  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
Timo Haveri
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 2938
Sijainti: Parkano
Re: Schuko pistotulppien laadusta?
Vastaus #22 - 28.02.2014 klo 22:44:11
Tulosta viesti  
Markus Hautaniemi kirjoitti 28.02.2014 klo 21:30:17:
Oliko ennen parempia Schuko pistotulppia; siis laadullisesti? Wanhoja bakeliittikuorisia ei enää saane mistään; millaisia ne olivat? En ole koskaan nähnyt sellaisia Schuko pistotulppia.

Liitteenä kuvat parista. Toisinaan radioihin on tuollaisia asennettuna. Minullekin on noita muutama kertynyt kun radioihin niitä ei oikein voi jättää kiinni. Schuko tai Suko on "keksitty" Wikipedian mukaan jo vuonna 1926, joten vanhojakin tulppia tulee vastaan silloin tällöin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suko

Timo
  

bakeliitti-schuko.JPG ( 29 KB | 0 latausta )
bakeliitti-schuko.JPG
bakeliitti-schuko_2.JPG ( 48 KB | 0 latausta )
bakeliitti-schuko_2.JPG
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
Timo Haveri
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 2938
Sijainti: Parkano
Re: 6 mm2 kaapeliin Schuko pistotulppa?
Vastaus #23 - 28.02.2014 klo 22:54:36
Tulosta viesti  
Vielä kuva yhdestä joka sattui olemaan käsillä (tämä yksilö ei ole kumpikaan edellisen kuvien tulpista). Aika jämerän oloinen se on verrattuna nykytulppiin, jotka ovat usein pehmeää muovia.

Timo
  

bakeliitti-schuko_3.JPG ( 45 KB | 0 latausta )
bakeliitti-schuko_3.JPG
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
Markus Hautaniemi
God Member
*****
Poissa


SRHS 81

Viestejä: 2516
Sijainti: Kokkola
Re: 6 mm2 kaapeliin Schuko pistotulppa?
Vastaus #24 - 01.03.2014 klo 11:29:20
Tulosta viesti  
oh6mf kirjoitti 28.02.2014 klo 01:18:44:
juu , kato , kun käyt  .
hintaa en tiedä , kun ei sattuneesta syystä ole tänätalvena tarvinnut korjailla kiinni jääneitä tai yliajettuja autonlämmitys jatkoroikkia.
ilmeisesti ollut lämmityksen tarve ollut vähäisempi tai sitten kuskit oppineet .... ..

Kovin olivat kuitenkin samoja kuin sähköliikkeestä ostetut "aidot" mennekesit .

noiden halpojen kiinassa valmistettujen bulkki sähkötarvikkeiden tunnistaminen on kyllä kovin vaikeaa , kun siellä on kait tapana että merkkituotteita rahtina valmistavalla yhteisyrityksellä on oikeus myydä bulkkina samaa tuotetta markkinoille , kunhan ei käytä merkin nimeä.

Sitten se bulkkikama saattaa joutua laivakonttiin , ja ajelehtia Eurooppaan tai peräti Suomeen jollekin pakattavaksi
pusseihin tai kupla pakkauksiin.

jotenkin tuntuu oudoltakin että schukoja tehtäis vielä täällä euroopassa kilpailukykyiseen hintaan ??

Olen ollut siinä käsityksessä että nuo tehtäis Nanjing in tehtalla kiinassa  ?
(Nanjing Mennekes Electric Appliances Co., Ltd)
Ainakin se tehdas mainostaa valmistavansa Menneksin pistotulppia ?

tiedä sitten ?

joka tapauksessa tykkään niistä ulkokäytössä , hyvä vedonpoisto , taivutussuoja ja 2.5mm2 niinkuin 1.5mm2 saa hyvin kiinni

73 de oh6mf
Kävin Kokkolan Minimanissa. Tutkin intensiivisesti sähkötarvikehyllyä; en löytänyt MANNEKES:in Schuko pistotulpan näköisiä malleja. Siellä oli muun muassa OPAL merkkisiä, joka on Onnisen "oma" tuotemerkki; nekin olivat ihan erilaisia kuin MANNEKES:in malli. Muut Schuko pistotulpat olivat samoin erilaisia. Yhden aidon MANNEKES:in tuotteen löysin. Se oli adapteri, jolla Schuko pistotulpasta saa ns. Caravan pistorasian. Tämä pistorasia oli MANNEKES merkkinen ja siinä luki Made in Germany. Tässä adapterissa oli lyhyeen johtoon valettu Schuko pistotulppa.

Edit: Lisätty juttua.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2014 klo 14:35:07 Kirjoittaja Markus Hautaniemi »  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
Markus Hautaniemi
God Member
*****
Poissa


SRHS 81

Viestejä: 2516
Sijainti: Kokkola
Re: Schuko pistotulppien laadusta?
Vastaus #25 - 01.03.2014 klo 11:35:13
Tulosta viesti  
Timo Haveri kirjoitti 28.02.2014 klo 22:44:11:
Markus Hautaniemi kirjoitti 28.02.2014 klo 21:30:17:
Oliko ennen parempia Schuko pistotulppia; siis laadullisesti? Wanhoja bakeliittikuorisia ei enää saane mistään; millaisia ne olivat? En ole koskaan nähnyt sellaisia Schuko pistotulppia.

Liitteenä kuvat parista. Toisinaan radioihin on tuollaisia asennettuna. Minullekin on noita muutama kertynyt kun radioihin niitä ei oikein voi jättää kiinni. Schuko tai Suko on "keksitty" Wikipedian mukaan jo vuonna 1926, joten vanhojakin tulppia tulee vastaan silloin tällöin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suko

Timo
Mielenkiintoisia nämä wanhat bakeliittikuoriset Schuko pistotulpat. Ne lienee ollut melko työläitä valmistaa. Ainevahvuudet ainakin on riittäviä. Netin mukaan kiinassa sellaisia vielä tehdään. Lienevät laadultaan kehnoja. Epävarma
  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
Markus Hautaniemi
God Member
*****
Poissa


SRHS 81

Viestejä: 2516
Sijainti: Kokkola
Re: 6 mm2 kaapeliin Schuko pistotulppa?
Vastaus #26 - 14.01.2017 klo 12:42:11
Tulosta viesti  
  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
putkinotko
God Member
*****
Poissa


SRHS # 751

Viestejä: 1824
Sijainti: Lohja
Re: 6 mm2 kaapeliin Schuko pistotulppa?
Vastaus #27 - 14.01.2017 klo 13:29:53
Tulosta viesti  
Moro

Kyllä hifisti reppanoita lirutetaan linssiin kaiken näköisillä vimpaimilla. Mitä riemua on tunkea 6mm2 johtoa shukoon, kun seinään tulee 2,5mm2 ja pahimmillaan 1,5mm2 johto. Kullatut kontaktit on tietysti nätit, eikä hapetu, joka kuittaa heikomman johtavuuden. Eikä sitä shukoa muutenkaan ole 35:lle ampeerille tarkoitettu.

Jussi
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Markus Hautaniemi
God Member
*****
Poissa


SRHS 81

Viestejä: 2516
Sijainti: Kokkola
Re: 6 mm2 kaapeliin Schuko pistotulppa?
Vastaus #28 - 14.01.2017 klo 13:52:01
Tulosta viesti  
putkinotko kirjoitti 14.01.2017 klo 13:29:53:
Moro

Kyllä hifisti reppanoita lirutetaan linssiin kaiken näköisillä vimpaimilla. Mitä riemua on tunkea 6mm2 johtoa shukoon, kun seinään tulee 2,5mm2 ja pahimmillaan 1,5mm2 johto. Kullatut kontaktit on tietysti nätit, eikä hapetu, joka kuittaa heikomman johtavuuden. Eikä sitä shukoa muutenkaan ole 35:lle ampeerille tarkoitettu.

Jussi
Eräät "High End" harrastajat haluavat paksuja kaapeleita. Olen kuullut, että heillä High End kuunteluhuoneisiin tuotaisiin syötöt 6 mm2 kaapelilla, vaikka johdonsuojakatkaisijat sähkökeskuksessa ovatkin 2,5 Ampeerin virralla. En tiedä sitten; millaisia pistorasioita näissä High End kuunteluhuoneissa on. Ehkä sellaisiakin valmistetaan, jonne menee 6 mm2 johdin.
Tietääkseni ainakin Krell valmistaa päätevahvistimia, jonka käynnistäminen laukaisee tavallisen 16 A johdonsuojakatkaisijan. Vahvistimessa on mahdollisesti ½ faradin elkot ja todella järeä rengassydänmuuntaja. Niiden hetkellinen käynnistysvirta on suunnaton. Virnistys Ehkä D-käyrän johdonsuojakatkaisija olisi ratkaisu. Epävarma
  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
putkinotko
God Member
*****
Poissa


SRHS # 751

Viestejä: 1824
Sijainti: Lohja
Re: 6 mm2 kaapeliin Schuko pistotulppa?
Vastaus #29 - 14.01.2017 klo 14:47:19
Tulosta viesti  
Näillä ns hifisteillä on tämä mutu varmaan se suurin kriteeri näihin älyttömiin systeemeihin, vähän niinkuin näillä autosellaisillakin, joilla on kilowattien vahvistimet, joita sitten kuunnellaan kuulosuojaimet päässä Pyöritä silmiä

Jussi
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 
Lähetä aiheTulosta