Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) Bertan välijohto (Luettu 7083 kertaa)
Nestori
YaBB Newbies
*
Poissa


Pölvästi

Viestejä: 39
Sijainti: Kemijärvi
Bertan välijohto
24.01.2014 klo 20:38:18
Tulosta viesti  
Bertan powerin välijohto tai pelkkä liitinkin käy samoin kuulopuhelin liitin tai vaikka koko luuri olis hakusessa, josko aateveljillä oli tuomoiset joutilaina niin ostaisin.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH2FBX
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 1488
Sijainti: Hanko
Re: Bertan välijohto
Vastaus #1 - 24.01.2014 klo 21:39:02
Tulosta viesti  
VREHn poweri-varsinainen välisen virtajohdon uros ja naaras liittimet löytyy  Perinneradistien KunnostusVarikon hyllystä. Johto on vain 30 cm pitkä joten sen joutuu uusimaan.

Luurin liittimen olen kerran tehnyt. Melkoinen näpertäminen. Kysy Simolta /OH1BS. Omakutsu toimii.

Luuri voi lyötyä. Tarkistan tilanteen.

Romppeitten hinta on pakkaus ja postitus. Kamat on lahjoituksia.

Ilmoita osoitteesi
  

Ilmari Nikander
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH6OG
Senior Member
****
Poissa



Viestejä: 278
Sijainti: Vöyi
Re: Bertan välijohto
Vastaus #2 - 30.04.2015 klo 12:38:55
Tulosta viesti  
Nostetaanpa tämä aihe taas vähän ylemmäksi. Minulle olisi nimittän myös tulossa VREH omaan hamshackiin. Menee varmasti veilä elokuun puolelle ennen kuin saan sen tänne kotiin asti mutta sehän ei estä tarvikkeiden hankkimista.

Voisiko joku ystävällisesti laittaa vähän lähikuvia siitä VSDPD-powerin ja itse radion väliin kuuluvasta johdosta? Toki saa myös antaa vinkkeja siitä mistä noita liittimiä mahdollisesti voisi löytyä. Olen kuitenkin valmistautunut siihen että joudun tekemään liittimet itse ja ainakin tulevaisuutta ajatellen voisi olla hyvä jos liittimistä löytysi kuvat täältä foorumilta.

(Luuri on kyllä myös hukassa mutta avaan siitä uuden aiheen vastaavalla kuvapyynnöllä jotta se jatkossa löytyisi paremmin.)

73 de Pontus, oh6eog
« Viimeksi muokattu: 30.04.2015 klo 13:16:23 Kirjoittaja OH6OG »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH2FBX
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 1488
Sijainti: Hanko
Re: Bertan välijohto
Vastaus #3 - 30.04.2015 klo 15:13:21
Tulosta viesti  
Hei Pontus

Virtajohdon liittimiä, koiras + naaras lyhyessä johtimessa löytyy multa täätä että Petäjäisestä, jonne olen niitä toimittanut melkoisen määrän. Kysy sieltä

<pet.museo (at) gmail.com>

Muista että VSDPDn tehdasvika on että kannuelkot sijaitsevat hyvin kuumassa paikassa ja ovat yleensä kuivuneet. VSDPD on hyvä pitää jäähdytyksen takia auki n. 5 cm käytön aikana. Suojaksi jotakin ettei mitään putoa värkin johtojen väliin.

Voit lähettä kysymyksiä suoraan mulle, omakutsu toimii myös. 
  

Ilmari Nikander
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH6OG
Senior Member
****
Poissa



Viestejä: 278
Sijainti: Vöyi
Re: Bertan välijohto
Vastaus #4 - 30.04.2015 klo 17:37:41
Tulosta viesti  
Kuulostaa lupaavalta. Pitää sitten laittaa kyselyä museoon seuraavaksi.

Ok, nuo elkot ovat sitten ensimmäisiä asioita joita pitää tarkistaa kun saan virtalähteen tänne. Minua osattiinkin jo varoittaa siitä että se tahtoo käydä turhan kuumana mutta se ongelma on siis sen tasoinen että kannattaa raottaa sitä laatikkoa. Pitää sitten katsoa minkälaista suojaa siihen keksii.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH4FSL
Full Member
***
Poissa


SRHS

Viestejä: 181
Sijainti: Mikkeli
Re: Bertan välijohto
Vastaus #5 - 02.05.2015 klo 19:20:08
Tulosta viesti  
Kun vanhoja kannuelkoja ei saa enää mistään, tyhjensin  purkit ja laitoin sisälle Partcosta hankkimani 400V lyytit. Ovat nykyisn senverran peiniä, että mahtuivat vanhoihin purkkeihin.
  

Martti, OH4FSL
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH6OG
Senior Member
****
Poissa



Viestejä: 278
Sijainti: Vöyi
Re: Bertan välijohto
Vastaus #6 - 11.08.2015 klo 10:23:46
Tulosta viesti  
Laite on nyt saapunut minulle ja vaihdoin siihen uudet lyytit. Tässä vaiheessa jätin kuitenkin alkuperäiset purkit paikoilleen ja "piilotin" uudet lyytit välipohjan alle. Jossain vaiheesa pääsevät kyllä piiloon 4FSL:n mainitsemalla tavalla, mutta suoritetaan nyt ainakin savutesti ensin, HI.

Yhden asian haluaisin kuitenkin tarkistaa arvon raadilta. Ajattelenko nyt oikein vai pitäisikö minun vaan luottaa siihen että 30-luvulla tiesivät mitä tekivät?

Liiteenä on kuva verkkokojeen 500V linjasta. Eihän jännite mitenkään voi päästä purkautumaan tuosta 4uF konkasta jos drosselin lanka menee poikki? Minulla oli nimittäin käynyt niin kuin sain kojeeni että drosselin ohut lanka oli lähtenyt irti kondensaattorin plussa-navasta. Sitä oli kuitenkin vaikeaa huomata koska langan ympäri oleva kankainen suojaputki oli tarttunut kiinni konkaan. Lanka siis näytti olevan paikallaan ellei sitä katsonut ihan läheltä. Tekisi mieli lisätä purkuvastuksen tuonne ettei sinne jää täysi jännite päälle seuraavan kerran kun se lanka irtoaa.

73 de Pontus
  

500V.JPG ( 33 KB | 0 latausta )
500V.JPG
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Kassa
Full Member
***
Poissa


SRHS

Viestejä: 124
Re: Bertan välijohto
Vastaus #7 - 09.09.2020 klo 17:47:22
Tulosta viesti  
Ilmarin mainitsemia "Virtajohdon liittimiä, koiras + naaras lyhyessä johtimessa" löytyy Petäjävedeltä tuotekoodilla EKUA7304. Tilaukset 0440732813 tai edellä mainittuun e-mail-osoitteeseen
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH8UBJ
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 592
Re: Bertan välijohto
Vastaus #8 - 13.09.2020 klo 06:06:09
Tulosta viesti  
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
jones85
Full Member
***
Poissa



Viestejä: 113
Re: Bertan välijohto
Vastaus #9 - 17.09.2020 klo 15:58:03
Tulosta viesti  
Minkä mittainen tämä välikaapeli on? kaapeli kauppaan menossa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH2FBX
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 1488
Sijainti: Hanko
Re: Bertan välijohto
Vastaus #10 - 17.09.2020 klo 18:04:37
Tulosta viesti  
Pituus on maku-asia, siis miten etäälle toisistaan laitteet sijoitat. Minä varautuisin ainakin runssaaseen 2 metriin. /2FBX
  

Ilmari Nikander
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH4SA
YaBB Newbies
*
Poissa



Viestejä: 25
Re: Bertan välijohto
Vastaus #11 - 17.09.2020 klo 18:11:54
Tulosta viesti  
Minulla bertassa välijohto noin 1,5 m ja sais kyllä olla yli 2 metriä niin kuin Ilmari -2Fbx ehdotti!
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
jones85
Full Member
***
Poissa



Viestejä: 113
Re: Bertan välijohto
Vastaus #12 - 17.09.2020 klo 18:33:55
Tulosta viesti  
Joo, täytyypä varata ainakin se 2m.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu