Normaali aihe putkien ja konkkien ostoa putkiradiohin (Luettu 2746 kertaa)
Antti84
YaBB Newbies
*
Poissa

SRHS

putkien ja konkkien ostoa putkiradiohin
11.07.2012 klo 23:08:30
Tulosta viesti  
Terve!

Olen uusi tällä foorumilla mutta ajattelin kysellä mistä tämä porukka on putkensa ostanut+muut tarvikkeet. Tällä hetkellä työn alla on fenno sampo f202v veikkaisin iäksi vm.48-49. Mutta asiaan. Tarttisn tähän semmoisen putken kuin az1. Vieläkö näitä löytyy olen eräältä henkilöltä ostellut muihin putket mutta tätä putkea hänellä ei ollut. Siksi tämä utelu Hymiö
Olen aivan aloittelija tässä hommassa(2kpl radioita korjattuna) mutta tykkään puuhastella näitä kuntoon. Ja apu olisi välillä tarpeen.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jorma Raita
God Member
Poissa

Sijainti: Helsinki
Re: putkien ja konkkien ostoa putkiradiohin
Vastaus #1 - 11.07.2012 klo 23:22:41
Tulosta viesti  
Kyselepä tuota putkea seuran Petäjäveden radiomuseon komponenttimyynnistä. Yhteystiedot ovat seuran kotisivuilla www.radiohistoria.fi/petajavesi.htm.

terv. Jorma

Sivun alkuun

IP kirjattu

RJL
God Member
Poissa

SRHS 612

Vastaus #2 - 12.07.2012 klo 08:09:47
Tulosta viesti  
Putkia ja konkkia löytyy hyvin Uraltonen webbikaupasta ja Ebaysta. Lisäksi putkien kohdalla on Huutonet varteenotettava ostopaikka. AZ1 löytyy Ebaysta mutta halpa se ei näytä olevan sielläkään.

Reijo Liljedahl - SRHS 612 - OH3AVA - SDXL 8092
Sivun alkuun

IP kirjattu

OH2FBX
God Member
Poissa

Sijainti: Hanko
Vastaus #3 - 12.07.2012 klo 08:22:26
Tulosta viesti  
Jos ei halua autentisuutta vaan toimivuutta niin tasasuuntausputken AZ1 voi korvata kahdella diodilla + sarjavastuksella, koska diodeja käytettäessä jännite nousee. Diodit voi aika helposti piilottaa ja jättää putki paikoilleen. Ne voi myös pistää putken bakeliittikannan sisään ja liimata putki takaisin kantaan piiloittamaan ne. Tapoja on monta.

Ilmari Nikander
Sivun alkuun

IP kirjattu

lapinparta
Full Member
Poissa

SRSH

Vastaus #4 - 12.07.2012 klo 10:41:13
Tulosta viesti  
Tuolta olen minä tilannut.
Kaikkia putkia löytyy.
Halvimmalla saa ja tavara tulee jopa rahtivapaasti kotiin.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=radior%C3%B6hren&_sacat=0&_odkw=ez81&_osacat=...

Sivun alkuun

IP kirjattu