Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 3 [4]  Lähetä aiheTulosta
Erittäin kuuma aihe (Enemmän kuin 25 vastausta) Philipsin aktiivikaiuttimet 70-luvulla (Luettu 41308 kertaa)
Omanimi
YaBB Newbies
*
Poissa



Viestejä: 17
Re: Philipsin aktiivikaiuttimet 70-luvulla
Vastaus #45 - 09.12.2014 klo 15:59:21
Tulosta viesti  
Joo, se  Genelecin liimakotelo oli 1022. Sen kaiuttimen korkeaäänikaiutin oli Genelecin erikoisuus, jota ei saanut muualta kuin Geneleciltä, se oli jonkun valmistajan, Genelec sahasi sen  näköiseksi kuin se olisi nauha diskantti. Se oli siivottomasti sahattu ja siitä ei paljoa kuulunut. Siinä oli se 20 mk bassokaiutin, joka ei paljoa tehoa kestänyt. Tai se kesti kai tehoa sen mitä piti, vahvistin lykkäs siihen niin tehoa, että liikerata meni pitemmäksi kuin puhekelaan menevät johdot, sitten johdot meni poikki. Samaa ongelmaa oli Genelecin pienemmilläkin kaiuttimilla. Tämä on kai sitä Genelecin saumatonta kaiutin-vahvistin suunnittelua, mitä näillä sivuilla hehkutetaan. Kuulonsa menettäneille DJ tai muille tarkkailijoille Genelec voi olla ihan hyvä.  Jos tuo kaiutin oli jonkun mielestä hyvä, niin sitten Genelec oli onnistunut tekemään tusinatavarasta huipputuotteen, tosin huippu hinnalla.
Silloin ainakin joskus Genelecin kaiuttimia meni hyvin kaupaksi, motiivina oli yleisten rakennusten kotimaisuusaste, joka piti tietysti saada korkeaksi.
Ei mulla ole mitään Geneleciä vastaan, ei ole killinkiäkään kiinni missään äänentoistoon liittyvässä. Genelecin noin 20 vuoden taipaleen summa mun mielestä olis; harvinaisen vähän kehittynyt tuote, jos ollenkaan. Kumma että putiikki on vielä pystyssä.
En mä sekoittanut tähän aiheeseen Genelecciä, se oli joku muu. Joku muu ei siedä huonoja arvosteluita. Eikö ole kummaa ja outoa, ettei kaikki ole samaa mieltä ? Joka pitää Genelecin peltimäisestä, keskialuepitoisesta ja raa'asta äänestä, nin se ei mua kiinnosta. Erikoista siinä on kuitenkin pohjaton hurmosmainen Genelec ylistys. Jos Genelec olis oikeasti menestyvä yritys, niin olisko se enää savon perämetsissä? Genelec kokemuksia olisi enemmänkin, mutta vääräuskoisena päätän muistelmani tähän.
Rennie on outo juttu, mihin sitä käytetään ? Mitä muita aineita te käytätte?
« Viimeksi muokattu: 10.12.2014 klo 02:21:31 Kirjoittaja Omanimi »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Omanimi
YaBB Newbies
*
Poissa



Viestejä: 17
Re: Philipsin aktiivikaiuttimet 70-luvulla
Vastaus #46 - 09.12.2014 klo 22:12:43
Tulosta viesti  
Markku !

Kerrotko, mitä ovat elektroniikan 24/7 speksit, missä/mitä sellaiset on
?

Jussi ja Reijo ovat sitä mieltä ettei mulla ole Genelecistä yhtään faktatietoa ? Valitettavasti on ihan käsinkosketeltavaa omaa kokemusta. Lukisitte koko viestiryhmän kaikki viestit, niin pysyisitte tarjoamaan muuta kuin Rinneitä.

Vai onko Rennei napit jotain sellaista joilla pääsee 24/7 Gelenec valaistumiseen, kaikki aukenee saumatta ja Genelecin kaiuttimia ei tarvitse enää myydä, ne myyvät itse itsensä, eikä hintakaan hirvitä.(Markun saarnaa, onko Markku Genelec myyjä?)

Genelecin hintakaan ei enää hirvitä, kun Rennie nappeja on tarpeeksi naposteltu.

Jussin ja Reijon osaamattomuus/tietämättömyys tulee ilmi natikan kaiutin sessiosta, te vaan kokeilette, mutta teillä ei ole hajuakaan, mitä siinä todellisuudessa tapahtui.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2014 klo 02:18:12 Kirjoittaja Omanimi »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
LowTech
Senior Member
****
Poissa


#652

Viestejä: 422
Sijainti: JKL
Re: Philipsin aktiivikaiuttimet 70-luvulla
Vastaus #47 - 09.12.2014 klo 22:21:58
Tulosta viesti  
Nyt on niin vahva trollin haju ilmassa, etten ole tällä forumilla ennen huomannutkaan. Omanimi muistuttaa jo edesmennen Hifi-lehden ajoilta alkanutta, muistaakseni Audioholic-nimimerkillä ollutta ja sen jälkeen lukuisilla muilla (bannatuilla) nimimerkeillä jatkanutta häirikköä.

Viimeksi kyseinen trolli lienee saanut bannivasaraa Hifiharrastajien forumilla.

  

Olen erityisesti kiinnostunut vuoden 1972 hifilaitteista. Jos ylimääräisenä lojuu jotain kivaa niin saa tarjota (myös viallista eli edullista).
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Omanimi
YaBB Newbies
*
Poissa



Viestejä: 17
Re: Philipsin aktiivikaiuttimet 70-luvulla
Vastaus #48 - 09.12.2014 klo 22:38:28
Tulosta viesti  
Ilmeisesti sinä tunnet meininkin (luulet tuntevasi) ja hyviä kavereita (trolli ja Audioholic) sulla on pitemmältäkin ajalta ja osaat tehdä päätelmiä, ainakin omasta miestäsi, se on sun onkelmas. Pistä nyt mun nimimerkki mieleen (omanimi), niin voit yhdistää sen seuraavaan, joka ei ole samaa mieltä kun sä.
Nää sivut on pettymys, koska mä en täältä opi mitään, ainakin näillä sivuilla väki on oppimatonta. Kun muita viestejä eri aihealueilta lukee tulee mieleen paapat, jotka teippailee kasaan putkiradioidensa kaiutinkankaita ja toisaalta nuoret kokeilijat. Ikää kokeilijoille on vaikea määrittää, koska osaamattomuus ei katso ikää. Nimittelyistä ja höpö höpö spekseistä puhuminen antaa kuvan perämetsien kokeilija pojuista, sellaista väkeä täällä enimmältään taitaa olla. Rennie napit osoittaa tämän trolliväen henkisen tason epäkypsyyttä ja nulikkamaisia elintapoja -> siitä puhe mistä puute.
Voit nyt keskittyä seuraavaan nokittavaan.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2014 klo 02:16:04 Kirjoittaja Omanimi »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
plamminen
God Member
*****
Poissa


SRHS: 610

Viestejä: 1586
Sijainti: Loviisa
Re: Philipsin aktiivikaiuttimet 70-luvulla
Vastaus #49 - 10.12.2014 klo 07:25:44
Tulosta viesti  
Minä ainakin olen hyvin viihtynyt  näin oppimattomassa seurassa. On ala-arvoista nimitellä porukkaa oppimattomiksi paapoiksi, usea tästä porukasta on tehnyt koko elämäntyönsä suunnittelemalla ja huoltamalla laitteita.

Koska olet "omanimi" näin pettynyt foorumiin niin onneksi täällä olo on vapaaehtoista. Meillä vanhoilla paapoilla on myös ehkä hieman tarttunut sivistystä matkan varrelta että uskallamme antaa tilaa kaikkien kukkien kukkia.



  

Pentti Lamminen
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A15W
Full Member
***
Poissa


SRHS

Viestejä: 169
Re: Philipsin aktiivikaiuttimet 70-luvulla
Vastaus #50 - 10.12.2014 klo 07:38:19
Tulosta viesti  
Miten toimii(tarkoitus?) tuossa omassa DUX-vahvarissa oleva b-kaiutin liitäntä?  Siinä lukee MFB.. Noihan MFB:t oli aktiivikaiuttimia ? Muistaakseni tuossa b-liitännässä tais toimia normaalitki kaiuttimet.  Täh
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
RJL
God Member
*****
Poissa


SRHS 612

Viestejä: 2564
Re: Philipsin aktiivikaiuttimet 70-luvulla
Vastaus #51 - 10.12.2014 klo 10:24:07
Tulosta viesti  
Nyt menee Omanimen jutut sille tasolle että miettiköön viikon omassa rauhassaan foorumin käyttäytymisetikettiä.

Täältä voi niitä opiskella lisää:

http://www.radiohistoria.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1406711542/0#0

Reijo Liljedahl
Moderaattori
  

Reijo Liljedahl - SRHS 612 - OH3AVA - SDXL 8092
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Maja
God Member
*****
Poissa


SRHS 478

Viestejä: 3372
Sijainti: Lounais-Suomi
Re: Philipsin aktiivikaiuttimet 70-luvulla
Vastaus #52 - 10.12.2014 klo 16:42:10
Tulosta viesti  
A15W kirjoitti 10.12.2014 klo 07:38:19:
Miten toimii(tarkoitus?) tuossa omassa DUX-vahvarissa oleva b-kaiutin liitäntä?  Siinä lukee MFB.. Noihan MFB:t oli aktiivikaiuttimia ? Muistaakseni tuossa b-liitännässä tais toimia normaalitki kaiuttimet.  Täh


Jos vahvistimessasi on 2 x RCA ja siinä MFB-merkintä, siihen voi liittää MFB:t suoraan,
tuo B-kaiutinliittimien yhteydessä oleva merkintä tuntuu oudolta?. Mikä on laitteen
tyyppinumero, omassa Philips AH683:ssa on nuo RCA:t, olisiko kuvaa tarjolla laitteesta?

Markku  Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
saateri
YaBB Newbies
*
Poissa



Viestejä: 1
Re: Philipsin aktiivikaiuttimet ja Genelecin kotelotehdas
Vastaus #53 - 01.04.2018 klo 16:30:12
Tulosta viesti  
Olipa mielenkiintoista....
Genelec on tosiaa tosiuskovaisten merkki. Uskomatonta on merkin saama sädekehä koteloilleen. Useimmat onneksi ymmärtävät Genelecin olevan vain kotelonikkari. Erilaisten kaiutinKOTELOIDEN tekeminen on yksinkertaista ja siihen pystyy kuka vaan.
Toinen juttu on tehdä kaiutin elementit ja muut aktiivi/passiivi komponetitkin itse.
Genmelec ei ole tietääkseni ikinä tehnyt ainuttakaan elementtiä tai mitään muutakaan aktiivikaiuttimiinsa, vain niitä erilaisia ja värisiä pönttöjä. Ja jotkut maksaa .... Kieli
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
jasonisti
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 722
Re: Philipsin aktiivikaiuttimet 70-luvulla
Vastaus #54 - 01.04.2018 klo 19:27:44
Tulosta viesti  
Saateri puhuu nyt sitä mitä tulee saparon alta. Olen vieraillut tehtaalla  ja nähnyt kuinka nauhadiskantteja siellä tehtiin. Eli G on tehnyt itse elementtejä.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
VjpA
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 2384
Sijainti: Vantaa
Re: Philipsin aktiivikaiuttimet 70-luvulla
Vastaus #55 - 01.04.2018 klo 22:13:18
Tulosta viesti  
Ettei olis taas omanimi liittynyt palstalle omintakeisella tyylillään? Onkohan pahakin hammassärky??

Pääsee niistä G:stä kuitenkin ääni ulos ja sitä varten ne on tehtykin, mä en ainakaan viitsisi ruveta valamaan Al-koppia kajareille. Virnistys
  

t. // Jukka
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
raimoj
God Member
*****
Poissa


SRSH

Viestejä: 858
Re: Philipsin aktiivikaiuttimet 70-luvulla
Vastaus #56 - 01.04.2018 klo 23:11:30
Tulosta viesti  
Aikoinaan kaksi työkaveriani siirtyi Genelegin palvelukseen mutta kumpikaan ei ollut koteloasiantuntija. Toinen hallitsai DSP:n suvereenisti ja toinen elektroniikan. Kyllähän koppia tekee kuka tahansa mutta kaiutinkotelon teon hallitsee vain harva.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 3 [4] 
Lähetä aiheTulosta